کد مطلب: ۵۳۴۶۷۵

عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کاهش شدید تقاضای کالا/ هشدار نسبت به تعطیلی گسترده کارخانجات

کاهش شدید تقاضای کالا/ هشدار نسبت به تعطیلی گسترده کارخانجات

محدودیت‌های کرونایی تولیدکنندگان را زمینگیر کرده است. عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اعلام این موضوع می‌گوید: تعطیلی مداوم بازارها باعث کاهش تقاضای کالا و در نتیجه کاهش شدید تولید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیریت ضعیف دولت در مهار ویروس کرونا و تعلل در واردات واکسن، هزینه تمام شده تولید کالاها را افزایش داده است. عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اعلام این موضوع گفت: هزینه حمل و نقل و اختلال در واردات برخی مواد اولیه هزینه تولید به طور چشمگیری افزایش یافته است. از سوی دیگر تداوم محدودیت‌های کرونایی باعث کاهش تقاضا و در نتیجه تولید شده است و امکان دارد با کاهش تولید بازارهای صادراتی هم از دست برود.

محمدرضا حسینا به تجارت‌نیوز گفت: مشکلات تولید و بنگاه های تولیدی به اوج خود رسیده است؛ چرا که مشکل کاهش تقاضا هم به انبوه مشکلات تولیدکنندگان اضافه شده و به دلیل بسته بودن واحدهای صنفی دیگر تقاضایی برای خرید کالاهای تولیدی دیده نمی‌شود و با وجود شرایط و وضعیت تورمی فعلی ما نگران کوچک‌تر شدن اندازه تقاضا در اقتصاد هستیم.

او اظهار کرد: عملا با کوچک شدن اندازه تقاضا، ممکن است بسیاری از بنگاه‌های تولیدی یا واحدهای صنعتی برای همیشه تعطیل شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به جهنم که تعطیل میشن. چی تو این مملکت درسته

  • محمد

    بازارا بسته نیست.این جیب مردمه که کوچیک شده و قدرت خرید نداره چرا آدرس غلط میدی

  • ناشناس

    وقتی مردم پول ندارن خرید کمتر اتفاق می افته و تولید کننده ها که مبلغی فروش داشتند اکنون درسته شاید مبلغی بیشتر داشته باشن ولی تعداد فروش کاهش و قیمت تمام شده محصول افزایش یافته و علت فقیر شدن مردم به دلیل ازبین رفتن منابع انسانی و… است