کد مطلب: ۳۸۸۳۷۰

کاهش تولید مکزیک و ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی نفت را گران کرد

کاهش تولید مکزیک و ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی نفت را گران کرد

قیمت نفت در معاملات روز گذشته به دلیل کاهش تولید مکزیک در آستانه وقوع طوفان در این منطقه از یک‌سو و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه افزایش یافت.

قیمت نفت در معاملات روز گذشته به دلیل کاهش تولید مکزیک در آستانه وقوع طوفان در این منطقه از یک‌سو و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، در هفته‌ای که گذشت، نفت خام برنت چهار درصد و نفت خام آمریکا پنج درصد رشد داشته است.

در معاملات روز جمعه، نفت وست‌تگزاس اینترمدیت با یک سنت افزایش به 60.21 دلار رسید و هر بشکه نفت خام برنت با 25 سنت افزایش با قیمت 66.77 دلار معامله شد.

انتظار می‌رود طوفان گرمسیری آخر این هفته اتفاق بیفتد و شرکت‌های نفت در خلیج مکزیک تا روز پنج‌شنبه بیش از یک میلیون بشکه در روز از تولید خود را که معادل 53 درصد از تولید کل این منطقه است به دلیل این طوفان گرمسیری کاهش دادند.

علی‌رغم این عوامل که به افزایش قیمت نفت منجر می‌شود، آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا پیش‌بینی کرده، ذخایر نفت در سراسر جهان طی 9 ماه آینده به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت که بخش عمده‌ای از این رشد مربوط به افزایش تولید نفت در آمریکاست.

این در حالی است که کشورهای اوپک و متحدان غیراوپکی آنها توافق کاهش تولید را به مدت 9 ماه دیگر تمدید کرده‌اند. بر اساس این توافق این تولیدکنندگان روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش می‌دهند.

در عین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی از جمله درگیری‌های ایران با غرب همچنان ادامه دارد. کشتی ایران هفته گذشته در منطقه جبل‌الطارق از سوی دولت بریتانیا توقیف شد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بریتانیا هشدار داد که وارد بازی خطرناک نشود.

به این‌ ترتیب، در حالی که توافق کاهش تولید، تنش‌های ژئوپلیتیک و کاهش تولید مکزیک می‌تواند موجب شد قیمت نفت شود، به نظر می‌رسد ذخایر نفت آمریکا از یک‌سو و کاهش تقاضا به دلیل جنگ تجاری از سوی دیگر، از رشد بیشترِ قیمت‌ها جلوگیری کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.