کد مطلب: ۱۴۷۸۹۴

معاون توانیر خبر داد

کاهش ساعات اداری برخی استان‌ها برای جلوگیری از خاموشی

کاهش ساعات اداری برخی استان‌ها برای جلوگیری از خاموشی

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق هفته گذشته با امضای مدیرعامل توانیر قرار شد که در برخی از استان‌ها ساعت اداری تا ۱:۳۰ ظهر باشد تا از طریق بتوان میزان مصرف برق را کاهش داد و از خاموشی کشور جلوگیری کرد.

علیرضا احمدی یزدی گفت: در مناطقی که افزایش دما وجود داشت، مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، یزد، سمنان، کرمانشاه، البرز و ایلام قرار شد که ساعات اداری کاهش پیدا کند که در حال حاضر نیز استان البرز با این مسئله موافقت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در دو استان شمال کشور، (مازندران و گلستان) نیز به علت افزایش رطوبت با این مسئله موافقت شده و قرار است که در این دو استان نیز ساعت کار کاهش یابد.

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر با اشاره به اهمیت اجرای این طرح عنوان کرد: اگر این استان‌ها با این مسئله موافقت کنند، می‌توان میزان مصرف برق را ۵۰۰ مگاوات در روز کاهش داد که این امر در مهار خاموشی کشور می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

احمدی یزدی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرم شدن هوا گفت: از قبل تابستان با هماهنگی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق اقداماتی برای کمک‌رسانی به شبکه سراسری انجام شده که می‌توان به جذب همکاری مشترکان در طرح‌های ذخیره عملیاتی و طرح تعطیلات تعمیرات اشاره کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو طرح برای مشترکان اداره و تجاری طرح‌هایی را پیش‌بینی کردیم که با اجرای این طرح‌ها نیز ۳۲۰۰ مگابات در میزان مصرف برق صرفه‌جویی صورت گرفت.

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر با بیان اینکه در حال حاضر باید بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در پیک روز توسط مشترکان صورت بگیرد، گفت: اگر این صرفه‌جویی صورت گیرد، شاهد خاموشی در کشور نخواهیم بود اما اگر به مدیریت مصرف توجه ویژه‌ای نشود، قطعا دچار مشکلاتی خواهیم شد.

احمدی یزدی گفت: توصیه ما این است که در این هفته به ویژه در روز مشترکان در نحوه استفاده از سیستم‌های سرمایشی و تنظیم درجه کولر توجه ویژه‌ای مبذول دارند چرا که این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی در میزان مصرف برق داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.