کد مطلب: ۱۷۰۱۶۲

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خط ۲

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خط ۲

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۳ و ۴ متروی تهران، این زمان در خط ۲ هم کاهش یافت.

فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ به ۴.۵ دقیقه کاهش یافته است، اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود، اولویت اول شرکت بهره‌برداری متروی تهران است و در این راستا مدیریت تعمیرات و نگهداری قطارهای مترو و افزایش تعداد قطارهای فعال به منظور کاهش سرفاصله حرکت قطارها در دستور کار قرارگرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی تجهیزات و طراحی اولیه خط ۲ متروی تهران را پاسخگوی سرفاصله حرکت ۲ و نیم دقیقه دانست و تصریح کرد: این سرفاصله تاکنون به دلیل کمبود واگن عملیاتی نشده است اما سعی می‌کنیم تا با افزایش ناوگان در آینده به این زمان برسیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه این کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ باعث افزایش ۱۰۰ هزار نفری در ظرفیت این خط می‌شود، گفت: خط ۲ متروی تهران به خط ۵ (تهران-گلشهر) متصل است و حجم بالای تردد در این خط سبب شده تا در خصوص اعزام قطارهای بیشتر در ساعات پرتردد اقدام شود.

وی ادامه داد: ایجاد این تغییرات در خط ۲ موجب کاهش ازدحام جمعیت به ویژه در ایستگاه‌های تقاطعی چون تهران (صادقیه)، شادمان، امام خمینی (ره) و دروازه شمیران می‌شود که امیدوارم در آینده نیز بتوانیم تعداد اعزام قطارها در این خط را افزایش دهیم.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، وی در پایان با بیان اینکه در یک ماه گذشته سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خطوط ۳ و ۴ مترو نیز کاهش یافته است، گفت: این اقدامات قبل از شروع فصل سرما که معمولا با تردد بیشتر خودروهای شخصی و آلودگی هوای پایتخت همراه است، انجام شد تا قدمی در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از این ناوگان ایمن، سریع و پاک باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.