کد مطلب: ۵۳۴۹۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش ۱۸ درصدی صادرات فولاد کشور / چرا صادرات کم شد؟

کاهش ۱۸ درصدی صادرات فولاد کشور / چرا صادرات کم شد؟

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، قیمت‌گذاری‌های دستوری، ابطال معاملات و صادرات به شرط ورود به بورس سبب شده که میزان صادرات فولاد ایران در سال ۹۹ کاهش پیدا کند. آن هم در شرایطی که ایران به افزایش صادرات و ارزآوری نیاز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز صادرات فولاد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۸ درصد کاهش داشته و عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقد است سیاست‌های غلط وزارت صمت در سال گذشته منجر به کاهش صادرات فولاد شده است.

به گفته رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران قیمت‌گذاری‌های دستوری، ابطال معاملات و صادرات به شرط ورود به بورس از دلایل کاهش صادرات در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ است.

وی گفت: درخواست انجمن تولیدکنندگان فولاد از دولت توجه به سیاست صادرات‌محور است. زیرا به دلیل رکود اقتصادی داخل، تقاضای داخلی برای فولاد کاهش یافته و سیاست‌های دولت باید به سمتی برود که مشوق صادرات فولاد باشد نه آنکه مانع صادرات شود.

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در سال ۹۹، در مجموع ۹ میلیون و ۸۴۴ هزار تن فولاد میانی و محصولات فولادی صادر شده که این آمار در سال ۹۸ معادل ۱۱ میلیون و ۳۰۵ هزار تن بوده است.

آمارها نشان از کاهش یک میلیون و ۴۶۱ هزار تنی صادرات فولاد کشور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ دارد، یعنی حدود ۱۸ درصد کاهش صادرات. این در حالی است که طی سال گذشته تولید کل محصولات فولادی کشور و فولاد میانی بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چون گم شد