کد مطلب: ۲۸۴۴۳۴

کاهش صادرات کره جنوبی به ایران با تحریم‌های آمریکا

کاهش صادرات کره جنوبی به ایران با تحریم‌های آمریکا

منابع آگاه در کره جنوبی اعلام کردند صادرات این کشور آسیایی به ایران در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد کاهش یافته، انتظار می‌رود با آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا صادرات کره به ایران کاهش بیشتری داشته باشد.

منابع آگاه در کره جنوبی اعلام کردند صادرات این کشور آسیایی به ایران در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد کاهش یافته، انتظار می‌رود با آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا صادرات کره به ایران کاهش بیشتری داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از یون‌هاپ‌نیوز؛ مقامات صنعتی کره جنوبی امروز اعلام کردند صادرات کره جنوبی به ایران در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ نسبه به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۴ درصد کاهش یافته است.

آنها اعلام کردند انتظار داریم با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران صادرات کره به این کشور بیش از پیش افت کند.

براساس تحریم‌هایی که از فردا اجرایی خواهند شد دسترسی ایران به واردات خودرو، طلا، فولاد، ذغال‌سنگ و برخی دیگر کالاها محدود خواهد شد.

در صورتی‌که کشورها تحریم‌های آمریکا را اجرا نکنند این احتمال وجود دارد که مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا شده و مبادلات آنها با بزرگترین اقتصاد جهان تحت تاثیر قرار گیرد.

یک منبع آگاه تجاری کره‌ جنوبی گفت: شرکت‌های کره‌ای از زمان خروج آمریکا از برجام در حال کاهش تدریجی مبادلات خود با این کشور هستند.

انجمن تجارت بین‌الملل کره جنوبی اعلام کرده است: از ماه ژانویه تا ماه ژوئن صادرات این کشور به ایران ۱.۷۲ میلیارد دلار بوده است که کاهش شدیدی داشته است. صادرات کره تنها در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۴ درصد افت داشته است.

کره در سال ۲۰۱۲ و زمانی‌که تحریم‌ها علیه ایران اعمال نشده بود ۶.۲۵ میلیارد دلار به ایران صادرات داشته است اما در سال بعد از آن تا آغاز اعمال تحریم‌ها این حجم به ۴.۴۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

صادرات کره به ایران از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۶ روندی کاهشی را تجربه کرده است اما پس از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۷ صادرات کره به ایران افزایش یافت.

انجمن تجارت بین‌الملل کره جنوبی اعلام کرده است اگرچه اعمال تحریم‌ها در دور نخست و توقف صادرات کالاهایی نظیر خودرو می‌تواند برای این کشور زیان‌بار باشد اما قابل مقایسه با مشکلاتی که برای کره پس از آغاز تحریم‌های نفتی علیه ایران ایجاد خواهد شد، نخواهد بود چرا که این کشور تقریبا تمام نفت خود را از طریق واردات از کشورهایی نظیر ایران و عربستان تامین می‌کند.

در زمان تحریم‌های دولت قبلی آمریکا سئول توانست مجوز ادامه واردات نفت از ایران را دریافت کند اما منابع دولتی کره‌ای اعلام کردند دولت ترامپ خواهان کاهش بیشتر واردات کره از ایران است.

در ۶ ماه نخست سال جاری کره ۳.۲۸ میلیارد دلار نفت از ایران وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۵ درصد کاهش داشته است.

این انجمن معتقد است در صورتیکه کره جنوبی نتواند از ایران نفت وارد کند تداوم مبادلات دوجانبه بین دو کشور بسیار سخت خواهد بود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.