کد مطلب: ۷۰۵۹۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ریزش شدید قیمت جهانی طلا/ سیگنال اونس برای بازار داخلی

ریزش شدید قیمت جهانی طلا/ سیگنال اونس برای بازار داخلی

قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود در ۲.۵ سال اخیر سقوط کرد. قیمت اونس جهانی امروز به ۱۶۲۷ رسید. علت این ریزش چه بود؟ بازار داخلی طلا و سکه چه تاثیری می‌پذیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود در ۲.۵ سال اخیر سقوط کرد. قیمت اونس جهانی امروز به ۱۶۲۷ رسید.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۶ درصد کاهش به ۱۶۳۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۱۶۴۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص دلار از سال ۲۰۰۲ به اوج خود رسید که توسط فدرال رزرو تقویت شد و شمش قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر کرد.(ایسنا)

علت این افت شدید اونس جهانی چیست؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: اونس جهانی طلا در چند روز اخیر با کاهش همراه شده بود. اما امروز ریزش شدیدتری را تجربه کرد و تا ۱۶۲۷ دلار نیز رسید. البته در ادامه روز اونس جهانی دوباره خود را احیا کرد و در بازه ۱۶۴۶ درحال معامله است.

او افزود: اگر اونس جهانی بتواند بالای ۱۶۴۲ به ثبات برسد، می‌توان پیش‌بینی کرد که اونس جهانی در طول هفته آینده به ۱۶۶۱ نیز برسد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: پیش از این روسیه اعلام کرده بود که که آمریکا تهدید استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین را جدی می‌گیرد و در صورت چنین اقدامی عواقب شدیدی در انتظار روسیه خواهد بود.

او افزود: انتشار این خبر سیگنالی برای فعلان بازار جهانی طلا بود که می‌توانند طلای خود را بفروشند. در نتیجه بازار با کاهش قیمت اونس همراه شد.

دیبا ادامه داد: در ادامه هفته، با سیاست‌های فدرال رزرو مواجه شدیم که نرخ بهره را از ۰٫۷۵ درصد به بازه ۳٫۲۵ درصد افزایش داد. افزایش نرخ بهره به این محدوده، باعث قدرتمند شدن شاخص دلار و از طرفی دیگر، افت اونس جهانی دلار شد.

بازار داخلی تاثیر می‌پذیرد؟

دیبا در مورد تاثیر این نوسانات بر بازار داخلی طلا و سکه گفت: در بازار داخلی شاخص دلار تاثیر بیشتری در قیمت‌ها دارد.

او توضیح داد: با وجود افزایش نرخ دلار، کاهش اونس جهانی جلوی رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را گرفت. اگر دو شاخص دلار و اونس جهانی رشد صعودی همگرا داشته باشد، قیمت طلا و سکه در آینده با افزایش همراه خواهد بود.

آخرین اخبار از تحولات بازار ارز و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا نجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.