کد مطلب: ۷۰۵۹۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نوسان محدود قیمت دلار در کانال ۳۱ هزار تومانی/ بازار ارز، دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱

نوسان محدود قیمت دلار در کانال ۳۱ هزار تومانی/ بازار ارز، دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱

قیمت دلار بازار آزاد، امروز دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱، در بازارهای ایران، هرات و سلیمانیه نوسان محدودی دارد. دلار صرافی ملی امروز صعودی بود. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۸۷۹۳ تومان اعلام شده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، با کاهش نسبت به روز کاری گذشته آغاز کرد. روز شنبه، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۱۶۵۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۱۶۰۰ تومان آغاز شد. در ادامه نرخ‌ها نوشان داشت و به ۳۱۶۵۰ تا ۳۱۶۸۰ تومان رسید. روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روندی نوسانی داشت. کف و سقف قیمت دلار روز شنبه ۲ مهر، در برخی کانال‌های تلگرامی، ۳۱۷۰۰ و ۳۱۸۴۰ تومان اعلام شد.

همچنین، کف و سقف قیمت دلار فردایی، روز یکشنبه ۳ مهر (تعطیل رسمی) به ۳۱۶۰۰ و ۳۱۶۸۰ هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

نوسان قیمت دلار توافقی، هرات و سلیمانیه

دلار توافقی نیز این روزها روند نوسانی دارد و در لحظه تنظیم این خبر به ۳۰۶۵۰ تومان رسیده است. همچنین دلار هرات نیز روند صعودی دارد و با نرخ حدود ۳۱۳۸۰ تومان معامله می‌شود.

دلار نقدی سلیمانیه روز گذشته روند افزایشی داشت و امروز در همان محدوده دیروز (۳۱۸۰۰ تومان) نوسان دارد

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۸۰۳ تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰٫۲۲ درصد افزایش به ۲۸۶۵۰ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله قیمت دلار، طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده است.

در جدیدترین اخبار از احیای برجام مشاور هیئت مذاکره‌کننده ایران خواستار تضمین طرف مقابل پیش از امضا شده است.

وزیر خارجه آمریکا نیز انتظار ندارد برجام در کوتاه‌مدت احیا شود، اما امیر قطر و صدر اعظم آلمان معتقدند توافق با ایران به امنیت و ثبات منطقه کمک می‌کند.

به نقل از ایرنا، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدر اعظم آلمان گفت که با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و ‌بر حل مشکلات از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی تاکید کردیم.

انتظار توافق در کوتاه مدت نداریم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا عصر یکشنبه در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی با طرح این ادعا که پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته‌ای گامی به عقب بوده است، گفت: هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای با ایران در کوتاه مدت ندارم.

بلینکن در گفت‌وگو با شبکه «CBS» آمریکا، مدعی شد: پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته‌ای یک گام بزرگ رو به عقب بود.

وزیر خارجه آمریکا افزود: من در کوتاه مدت هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای با ایران ندارم.

تضمین پیش از توافق

به نقل از مهر، مشاور هیئت مذاکره‌کننده ایران تاکید کرد که تهران خواستار دریافت تضمین پیش از امضای هرگونه توافقی است.

بر اساس این گزارش، محمد مرندی در گفتگو با المیادین گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با وضعیت دشواری مواجه هستند و وضعیت آنها اجازه فشار بیشتر به ایران را نمی‌دهد.

وی افزود: گاز در این زمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و آمریکا و اروپا آن را خوب می‌دانند.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار در مورد دلار و ارز را در صفحه اخبار ارز و طلا ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.