کد مطلب: ۶۷۱۴۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت سکه و طلا/ سکه وارد کانال ۱۳ میلیونی تومان می‌شود؟

کاهش قیمت سکه و طلا/ سکه وارد کانال ۱۳ میلیونی تومان می‌شود؟

قیمت سکه، اکنون در مرز کانال ۱۳ میلیون تومانی قرار دارد. باتوجه به روند کاهشی قیمت دلار چقدر احتمال دارد این فلز گرانبها بار دیگر به کانال ۱۳ میلیون تومانی وارد شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۲۳ خردادماه امسال بود که افزایش انتظارات تورمی در جامعه و افزایش قیمت دلار در واکنش به اخبار سیاسی قیمت سکه به کانال ۱۶ میلیون تومانی و طلا به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

اما به‌مرور با کاهش هبجانات در جامعه قیمت طلا و قیمت سکه مسیری کاهشی را در پیش گفتند و بار دیگر به کانال‌های قبلی خود بازگشتند.

از روز گذشته نیز با کاهش قیمت دلار باز هم این دو فلز گرانبها روند نزولی داشتند و در لحظه تنظیم این گزارش، سکه با قیمت۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

طلای ۱۸ عیار نیز در رقم یک میلیون و ۳۶۸ هزار تومان ثبت شده است.

آیا ممکن است طلا و سکه در آینده نزدیک وارد کانال ۱۳ میلیونی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی شوند؟

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: دلار با بازار طلا و سکه رابطه نزدیکی دارد. باتوجه به اینکه احتمال از سرگیری مذاکرات برجام در آینده نزدیک فراهم شده است ممکن است قیمت دلار بیشتر از نرخ کنونی کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: درصورت ادامه روند کاهشی دلار قیمت سکه و طلا نیز کاهش پیدا می‌کند. طلا وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و سکه نیز وارد کانال ۱۳ میلیونی می‌شود.

چرا قیمت سکه کاهش یافت؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در مورد کاهش قیمت طلا و سکه با تجارت‌نیوز بیان کرد: قیمت طلا بیشتر متاثر از قیمت دلار و انس جهانی است تا اخبار سیاسی. صعود طلا متاثر از حباب بود و افزایش آن قیمت بالاتر دلار را پیش‌بینی می‌کرد. با متوقف شدن روند صعودی انس جهانی و کاهش در بازار دلار قیمت طلا نیز عقب‌نشینی کرد.

این کارشناس مالی درخصوص قیمت دلار نیز افزود: افزایش قیمت دلار تحت تاثیر هیجان در بازار بود و دلیلی پشت آن وجود نداشت. زیرا نه اخبار قطعی مبنی بر عدم احیای برجام وجود داشت و نه آمارهای اقتصادی نشان‌دهنده این روند بود.

او توضیح داد: من احتمال می‌دهم قیمت دلار بیشتر از این کاهش داشته باشد و انس جهانی نیز هنوز ظرفیت برای ریزش قیمت دارد. پس احتمالا اگر اتفاق خاصی در این بین رخ ندهد طلای داخلی نیز روند کاهشی ملایمی داشته باشد.

این کارشناس معتقد بود اخبار برجامی امروز تاثیر خود را روی قیمت دلار می‌گذارد.

طباطبایی درمورد کاهش روند قیمت دلار نیز گفت: قیمت دلار اگر تا ۲۷ هزار تومان کاهش پیدا کند احتمال تثبیت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    😂😂😂قیمت سکه یک ماه پیش 12 تومن بود تا 16700 بردنش الکی حالا مثلا داره میاد پایین شماها دیگه کی هستید😂😂😂