کد مطلب: ۳۲۷۴۶۵

دبیر اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است

کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است

دبیر اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: در دو هفته گذشته قیمت سکه حدود 80 هزار تومان کاهش یافته است. اکنون نیز حباب 350 هزار تومانی سکه به 250 هزار تومان رسیده که پیش‌بینی‌ها حاکی از افت مجدد قیمت‌هاست.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت طلا و سکه تا پایان آذر ماه چه تغییری خواهد کرد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با مدیریت هدفمند بانک مرکزی ثبات نرخ ارز و قیمت دلار طی هفته‌های گذشته حاصل شد که این رویه تا به امروز هم ادامه‌دار است. با ثبات نرخ ارز قیمت طلا و سکه نیز طی دو هفته گذشته روند نزولی را به خود گرفته است.

نادر بذرافشان افزود: چنانچه نرخ ارز به همین منوال ثابت باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود هفته‌های آتی قیمت طلا با ریزش مواجه شود. البته این موضوع زمانی حاصل می‌شود که تغییری در قیمت انس جهانی طلا رخ ندهد. ممکن است با افزایش قیمت انس جهانی قیمت طلا هم افزایش یابد و در این شرایط اگر دولت نیز بازار را کنترل کند باز قیمت‌ها تا حدودی صعودی خواهد شد.

کاهش قیمت طلا و سکه

بذرافشان درباره قیمت طلا و سکه می‌گوید: قیمت سکه با حباب 250 هزار تومانی روبرو است.

او درباره پرسشی مبنی بر اینکه قیمت سکه طلا چقدر حباب دارد؟ پاسخ داد: در دو هفته گذشته قیمت سکه حدود 80 هزار تومان کاهش یافته است. اکنون نیز حباب 350 هزار تومانی سکه نیز به 250 هزار تومان رسیده که پیش‌بینی‌ها حاکی از افت مجدد قیمت‌هاست.

بذرافشان در بخش دیگر سخنانش درباره قیمت دلار هم گفت: در حال حاضر قیمت واقعی دلار بین هشت تا هشت هزار و 500 تومان است. دولت پیش‌بینی کرده برای ماه‌های آتی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ثبات و افت نرخ ارز محقق شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.