کد مطلب: ۲۱۹۷۸۶

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت ۱۵ سنت کاهش داشت و بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۷۴ سنت به فروش رفت، قیمت نفت آمریکا هم کاهش ۲ سنتی داشت و بشکه‌ای ۶۰ دلار و ۹۴ سنت معامله شد.

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت کاهش جزئی داشت و کارشناسان معتقدند عرضه نفت در سال ۲۰۱۸ از تقاضا پیشی خواهد گرفت و تولید بیشتر از غیراوپکی‌ها تهدیدی بر اعضای اوپک خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت ۱۵ سنت کاهش داشت و بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۷۴ سنت به فروش رفت، قیمت نفت آمریکا هم کاهش ۲ سنتی داشت و بشکه‌ای ۶۰ دلار و ۹۴ سنت معامله شد.

در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین ۱.۰۹ دلار و نفت کوره ۳۷ سنت کاهش را تجربه کرد. در این میان، گازوئیل رشد ۷۵ سنتی داشت.

خبرگزاری رویترز نوشت؛ تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۸، ۱.۶۲ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت، اما اوپک انتظار دارد که عرضه نفت در سال ۲۰۱۸ نسبت به تقاضا پیشی گیرد.

در این میان گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم حکایت از رکورد جدید نفت در این کشور دارد. تولید نفت آمریکا به ۱۰.۳۸ میلیون بشکه در روز رسیده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

همچنین اوپکی‌ها انتظار دارند که تولید کشورهای غیراوپک افزایش پیدا کند که در این صورت تهدیدی بر سهم آنها از بازار خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.