کد مطلب: ۳۵۹۰۲۳

اویل‌پرایس بررسی کرد:

نفت به محدوده ۶۶ دلار بازگشت / عربستان صادرات خود را کاهش می‌دهد

نفت به محدوده 66 دلار بازگشت / عربستان صادرات خود را کاهش می‌دهد

علی‌رغم تقاضای بیشتر از سوی مشتریان نفتی، مقامات سعودی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با رویترز اعلام کردند که این کشور تنها هفت میلیون بشکه در روز نفت صادر خواهد کرد. این روند موجب شد قیمت نفت خام برنت در معاملات امروز به 66.72 دلار برسد.

علی‌رغم تقاضای بیشتر از سوی مشتریان نفتی، مقامات سعودی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با رویترز اعلام کردند که این کشور تنها هفت میلیون بشکه در روز نفت صادر خواهد کرد. این روند نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک در تلاش برای بازگرداندن بازار به حالت تعادل تحت هر شرایطی است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، گزارش‌ها نشان می‌دهد، تقاضای مشتریان نفتی این کشور حدود 7.6 میلیون بشکه در روز است. اما مقامات عربستان گفته‌اند که در ماه جاری میلادی و ماه بعد از آن -مارس و آپریل- غول نفتی آرامکو تنها هفت میلیون بشکه نفت، یعنی 635 هزار بشکه کمتر از میزان نیاز صادر خواهد کرد.

صادرات کمتر آرامکو به این معناست که تولید نفت عربستان سعودی در ماه آوریل بسیار کمتر از 10 میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود.

توافق کاهش تولید از ماه ژانویه -اولین ماه سال 2019- اجرایی شد و قرار است بر اساس آن به مدت 6 ماه کشورهای عضو اوپک با رهبری عربستان سعودی و متحدان غیراوپکی آنها با رهبری روسیه، در مجموع 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند.

با این حال میزان پایبندی عربستان به این توافق بیش از 100 درصد بوده است.

از سوی دیگر خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که پایان دادن به سیاست کاهش تولید نفت اوپک تا ماه ژوئن امکان‌پذیر نیست، که این مساله افزایش قیمت نفت را به دنبال داشته است.

او همچنین گفته است که در ماه مارس -ماه جاری میلادی- عربستان 500 هزار بشکه بیش از میزان تعهد، از تولید خود کم می‌کند. در نتیجه صادرات این کشور در ماه مارس به 6.9 میلیون بشکه در روز می‌رسد؛ در حالی که این رقم در ماه‌های قبل از آن 8.2 میلیون بشکه بوده است.

در معاملات امروز، سه‌شنبه، هر بشکه نفت خام برنت به 66.72 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با قیمت 57 دلار معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.