کد مطلب: ۴۳۰۱۸۳

کاهش قیمت نفت در معاملات امروز

کاهش قیمت نفت در معاملات امروز

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه در پی گزارش ۱۵ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هوبی چین که نگرانی‌ها نسبت به افت شدید تقاضا را تشدید کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت استان هوبی که مرکز شیوع ویروس کرونا است، اعلام کرد به بازبینی موارد مشکوک قبلی پرداخته و آمار خود را بازبینی کرده تا مواردی که به صورت کلینیکی تشخیص داده شده‌اند را در آمار روزانه لحاظ کند. اعلام این خبر باعث افت قیمت نفت شد که از روز دوشنبه تحت تاثیر خوش‌بینی به کندی روند شیوع اپیدمی کرونا و محدود شدن آسیب اقتصادی ناشی از آن، تقریبا پنج درصد رشد کرده بود.

بازبینی آمار ابتلایان به ویروس کرونا ممکن است روسیه را برای حمایت از طرح اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید به منظور حفظ توازن بازار نفت تحت فشار بیشتری قرار دهد. در نشانه دیگری از ضعیف شدن مصرف نفت، آمریکا بزرگترین رشد هفتگی ذخایر نفت خود در سه ماه اخیر را گزارش کرد. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هفتم فوریه ۷.۵ میلیون رشد کرده و به ۴۴۲.۵ میلیون بشکه رسید.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور در این باره اظهار کرد: منتظر بهبود قیمت نفت نباشید. افت تقاضا در چین همچنان یک مشکل جدی برای بازار باقی مانده است.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۵۱ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسیده بود اما پس از انتشار آمار جدید از مبتلایان به ویروس، حداکثر ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت با ۰.۱ درصد کاهش، به ۵۵ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شمار تلفات این ویروس در چین که شهرهایش قرنطینه مانده و سفر محدود شده، به ۱۳۵۵ نفر رسیده و حدود ۶۰ هزار نفر را مبتلا کرده است. منابع آگاه به بلومبرگ گفتند دست‌کم چهار پالایشگر نفت آسیایی در مارس نفت کمتر از میزان برنامه‌ریزی شده قبلی دریافت خواهند کرد زیرا شیوع این ویروس تقاضا برای سوخت را کمتر کرده و باعث مازاد عرضه شده است.

در این بین، تولیدکنندگان بزرگ نفت روسیه در دیداری که با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه داشتند اظهار کردند که از تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس در سه ماهه دوم امسال حمایت خواهند کرد اما ظاهرا درباره کاهش بیشتر تولید بحثی مطرح نشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.