کد مطلب: ۴۱۴۲۶۵

گوشت ۲ هزار تومان ارزان شد

گوشت 2 هزار تومان ارزان شد

ملکی از کاهش ۲ هزار تومانی نرخ گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت نوسان گوشت قرمز ارتباطی به گرانی بنزین ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ، درباره آخرین تحولات بازار گوشت گوسفندی اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۵ هزار تومان به مغازه دار و ۹۳ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی فروش شقه گوسفندی با نرخ ۱۰۰ هزار تومان به بالا را غیر منطقی دانست و افزود: مغازه داران طبق فاکتور تنها مجازند ۱۰ درصد سود لحاظ کنند.

ملکی ادامه داد: در هفته اخیر اختلال در شبکه حمل و نقل، دپو دام در واحد‌ها برای دستیابی به سوددهی بالا در پی افزایش نرخ دلار، پرداخت یارانه معیشتی و واریز حقوق کارمندان و کارگران و نگرانی مردم از وضعیت بازار میزان تقاضا را افزایش داد که همین امر موجب شد قیمت گوشت با افزایش ۴ تا ۵ هزار تومانی در بازار روبرو شود که از ابتدای این هفته با عرضه از سوی دامداران، قیمت هر کیلو شقه گوسفندی مجدد ۲ هزار تومان کاهش یافت.

گرانی بنزین ارتباطی به نوسان نرخ گوشت ندارد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه نوسان گوشت قرمز ارتباطی به گرانی بنزین ندارد، بیان کرد: اگرچه برخی رانندگان کرایه‌های حمل و نقل را افزایش دادند، اما این افزایش در حدی نیست که بر قیمت تمام شده مشهود باشد.

وی از افزایش قیمت دام زنده طی هفته اخیر خبر داد و گفت: طبق روال معمول اگر قیمت گوسفند زنده یک هزار تومان افزایش یابد، قیمت گوشت قرمز ۲ هزار تومان بالا می‌رود.

ملکی قیمت هر کیلو دام زنده در تهران را ۴۰ هزار تومان و در شهرستان ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که تک فروشی کمی بالاتر از این قیمت در بازار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام اظهار کرد: بنابر آخرین اطلاعات، قاچاق دام به طور محدود در حال انجام است و طی چند روز اخیر برخی فرصت طلبان توانستند اقدام به خروج غیرقانونی دام از مرز‌های کشور کنند که خوشبختانه با این موضوع برخورد شده است.

به گفته وی، در هفته اخیر برخی افراد به تفکر افزایش قیمت دلار، اقدام به دپو دام در واحد‌های دامداری کردند که در صورت محقق نشدن این فکر واهی متحمل زیان شدند.

ملکی با انتقاد از مباحث مطرح شده در خصوص آزاد شدن صادرات دام بیان کرد: با آزاد سازی صادرات دام، بازار مجدد به چالش کشیده می‌شود چرا که دیگر دامداران حاضر به عرضه دام در بازار داخل نیستند و در نهایت با تهی شدن مغازه‌ها در پی سود صادرات، قیمت گوشت با روند افزایشی روبرو می‌شود، از این رو انتظار می‌رود به سبب ازدیاد تقاضا و مصرف در فصل زمستان صادرات دام مورد موافقت قرار نگیرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه دام به میزان کافی در هر استانی وجود دارد، بنابراین اگر با آزادسازی دام موافقت نشود، بازار به ثبات قبلی باز می‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.