خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۶۷۸۰

چگونگی کاهش مالیات توسط شرکت‌های حسابداری

چگونگی کاهش مالیات توسط شرکت‌های حسابداری

کارشناسان موسسه حسابداری می­‌توانند انواع خدمات مالیاتی به صاحبان کسب و کار در زمینه راه‌کارهایی برای کاهش مالیات، جرائم مالیاتی، رفع بدهی مالیاتی، تنظیم لوایح مالیاتی و دفاعیه مالیاتی بپردازند.

یک شرکت حسابداری و یا یک موسسه حسابداری باید بتواند تمامی خدمات حسابداری نظیر خدمات حسابداری ، خدمات بیمه تامین اجتماعی، خدمات ثبتی و حقوقی و خدمات مالیاتی را در عالی­‌ترین سطح و با بهترین قیمت به مشتریان خود ارائه دهد. اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید که پرداخت مالیات ذهنتان را درگیر کرده و به دنبال راهی برای پرداخت مالیات سنگینی که بر شما متحمل شده هستید، پیشنهاد می­‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. ما به شما راهی را خواهیم آموخت که به جای فرار مالیاتی، هنر کاهش قانونی مالیات شرکت­‌ها را بیاموزید!

چرا باید به سراغ شرکت حسابداری رفت؟

هر کسب و کاری با هر ماهیتی که شکل بگیرد، مسائل مالی در آن یکی از مهم‌ترین دغدغه­‌های مدیران مجموعه است. از بررسی هزینه‌­ها و سود خالص تا پرداخت حقوق کارکنان، سرمایه­‌گذاری، هزینه تبلیغات، هزینه‌­های جاری و مالیات، همه این­‌ها مواردی است که اگر به درستی حسابرسی نشوند، می‌­توانند مجموعه را با بار مالی مواجه کنند. به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین راه‌­حل برای رهایی از این دست مشکلات مراجعه به یک شرکت حسابداری و استفاده از خدمات حسابداری متخصصان آن مجموعه است. در شرکت‌­های نوپا و کوچک، ایجاد واحدی مجزا برای انجام خدمات حسابداری شرکت و استخدام نیرو، هزینه‌­بر است؛ زیرا آن­‌ها به صورت مداوم نیاز به نیرویی برای حسابرسی ندارند و از طرفی نمی­‌توانند حیاتی‌ترین مساله کسب و کار خود را به هر نیروی غیر زبده‌­ای بسپارند که به صورت پروژه­‌ای اهدافشان را محقق کند. در این حال نیز مراجعه به یک شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری و استفاده از مشاوره مالیاتی، خدمات مالیاتی، خدمات حسابرسی و خدمات ثبت و حقوقی کارشناسان آن مجموعه­‌ها، منطقی­‌ترین راه­‌حل موجود است.

خدمات حسابداری که توسط یک شرکت حسابداری ارائه می‌­شود، چیست؟

image e113c4671ce00de3dca994989b2bec78c4b65520

حجم فعالیت، نوع عملکرد و تعداد پرسنل هر شرکت، نوع انجام خدمات حسابداری برای آن شرکت را مشخص می­‌کند. یک شرکت چه بزرگ و دارای چندین نمایندگی باشد و چه کوچک و نوپا، سیستم حسابداری خاص خود را می‌­طلبد و همانطور که پیش از این نیز گفته شد، بهترین گزینه برای انجام خدمات حسابداری، سپردن این امور به متخصصان یک شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری خوشنام و معتبر است. یک شرکت حسابداری باید بتواند چنین خدماتی به کارفرمایان ارائه دهد:

  • تدوین یک برنامه حسابرسی جامع و استقرار آن سیستم مالی در شرکت‌­ها
  • تهیه گزارشات مالی به صورت مداوم در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت (ماهانه، فصلی، شش ماهه و سالانه)
  • ثبت اسناد مالی و بایگانی این اسناد آماده‌سازی لیست بیمه و مالیات حقوق پرسنل و ارائه خدمات مالیاتی به شرکت و کارکنان
  • آموزش مبانی حسابداری به مدیران جز و مدیران ارشد برای پیشبرد بهتر امور
  • تهیه صورت­‌های مالی و ارائه گزارشی از بدهی‌­ها، سودها، معوقات و سایر اطلاعات مالی شرکت
  • راه‌اندازی سیستم جامع حقوق، پاداش، توبیخ و دستمزد پرسنل
  • ارائه مشاوره مالیاتی به هیات‌مدیره
  • تدوین برنامه جامع مدیریت هزینه­‌های سالانه شرکت
  • تدوین برنامه جامعه مدیریت هزینه‌­های پروژه­‌هایی که شرکت در دست دارد
  • تنظیم بودجه سالانه
  • پیش‌بینی هزینه‌­های آینده
  • تبدیل اسناد حسابداری، بایگانی، موجودی انبار و … به سیستم جامع متمرکز مدرن
  • انجام خدمات مالیاتی شامل تشکیل پرونده مالیاتی، ثبت نام در سامانه کد اقتصادی و تنظیم اظهار نامه‌­ها

مزایای مراجعه به یک شرکت حسابداری چیست؟

image f84812dbc2c917521d2dc2a6b3cc0368df7e2a06

حسابداری، مهم­‌ترین و حیاتی‌­ترین واحد در هر شغلی است. هر چقدر هم که یک واحد تولیدی درست کار کند، از نیروهای زبده بهره‌مند شود، مدیریت آن با دانش روز دنیا، پرسنل را هدایت کند، اگر سیستم حسابداری آن مجموعه به درستی کار نکند، اطلاع دقیقی از سود و زیان‌­ها در دست نیست، حقوق پرسنل به درستی پرداخت نمی‌­شود، شرکت پس از مدتی دچار بدهی می‌­شود و مخارج از سود پیشی می‌­گیرد. مراجعه به یک شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری و سپردن امور حسابرسی به آنان می‌­تواند یک گام بزرگ در جهت رسیدن هرچه زودتر به موفقیت‌های مالی و کاری باشد. مزایایی مراجعه به یک شرکت حسابداری:

  • مدیر مجموعه وقت و تمرکز بیشتری برای تحقق اهداف پیدا می­‌کند

پروسه اعتماد کردن به نیروی جدیدی که قرار است خدمات حسابداری در یک شرکت ارائه دهد، همیشه برای مدیران سخت و طولانی است، اما با سپردن کار حسابرسی به یک موسسه حسابداری مطمئن و معتبر، مدیر فرصت بیشتری برای تمرکز بر روی اهداف پیدا می‌­کند.

  • تخصیص بودجه به پروژه‌­ها به شکل عقلانی

شرکت حسابداری با ارائه گزارشات مدون، منظم و سیستمی به صاحبان کسب و کارها این امکان را می‌­دهد تا کاملا عقلانی به تخصیص بودجه بپردازند. در واقع از خدمات حسابداری یک شرکت حسابداری این است که قادر می‌­باشد گزارشات متنوعی در تمامی بازه­‌های زمانی درخواستی هیات‌مدیره ارائه دهد که تصمیم‌گیری‌ها را آسان می­‌کند. بر مبنای این گزارشات یک شرکت می­‌داند که اکنون چقدر بدهی دارد، چقدر می­‌تواند وام بگیرد، چقدر توان برای پرداخت اقساط دارد، چه میزان می‌­تواند بر تولید بیفزاید و سایر اطلاعات مورد نیازی که اهداف پیش روی یک شرکت را تعیین می­‌کند از میان این گزارشات قابل حصول و دسترسی است.

  • اطمینان از حسن انجام کار

یک حسابدار در یک شرکت ممکن است خطا کند و در نتیجه به سبب اختلالاتی که ایجاد کرده است، اخراج می‌­شود. در این حال بازگرداندن هزینه­‌ها و رفع مشکلات به خصوص برای واحدهای تولیدی و تجاری سخت است. اما سپردن کار به یک شرکت حسابداری، خیال صاحبان کسب و کارها راحت است که خدمات حسابداری توسط متخصصینی انجام می‌­شود که حاضر نیستند سابقه و اعتبار خود را زیر سوال ببرند و به بهترین نحو کار را به سرانجام خواهند رساند.

  • دریافت مشاوره مالیاتی دقیق

کارشناسان موسسه حسابداری می­‌توانند انواع خدمات مالیاتی به صاحبان کسب و کار در زمینه راه‌کارهایی برای کاهش مالیات، جرائم مالیاتی، رفع بدهی مالیاتی، تنظیم لوایح مالیاتی و دفاعیه مالیاتی بپردازند. با دریافت مشاوره مالیاتی دقیق از هدررفت سرمایه جلوگیری می­‌شود و اطلاعات مالی دقیق در اختیار هیات‌مدیره قرار می‌­گیرد که شاکله هدف‌سازی‌­های بعدی یک مجموعه است.

به کدام شرکت حسابداری مراجعه کنیم؟

از مزایای مراجعه به موسسه حسابداری برای انجام انواع خدمات حسابداری، مشاوره مالیاتی، مشاوره بیمه و .. نیز در این مطلب صحبت به میان آمد، اما یافتن بهترین شرکت حسابداری برای مراجعه و سپردن امور به آنان در میان وفور شرکت‌های ثبت شده با همین نوع فعالیت قدری دشوار است. در انتخاب بهترین شرکت حسابداری حتما دقت داشته باشید که آن مجموعه از قدمت مناسبی برخوردار باشد. فراموش نکنید که شما قرار است حیاتی­‌ترین اطلاعات کسب و کار خود را به آن مجموعه بسپارید، بنابراین از اعتبار آن شرکت اطمینان حاصل کنید. کارشناسان و متخصصان شاغل در شرکت حسابداری باید از تجربه و دانش کافی دراین زمینه برخوردار باشند و پیش از این مدیریت پروژه­‌های بزرگ و متعددی را در کارنامه خود ثبت کرده باشند. به طور کلی رزومه شرکت و کارشناسانی که خدمات حسابداری ارائه می‌­دهند باید پر و پیمان باشد. به علاوه در هنگام ثبت قرارداد با شرکت حسابداری دقت داشته باشید که مفاد قرارداد کاملا دو طرفه و منصفانه نوشته شده باشد، قیمتی که برای قرارداد در نظر گرفته شده عادلانه و معقول باشد و پیش از عقد قرارداد اطلاعات کاملی در مورد خدماتی که آن موسسه حسابداری به شرکت شما ارائه خواهد داد، داشته باشید. یعنی بدانید چه تعداد کارشناس با چه تخصصی برای پیشبرد کار شما اعزام خواهند شد و در چه بازه زمانی اطلاعات را به شما خواهند رساند. همچنین بد نیست اگر از مشتریان آن‌­ها پرس و جویی انجام دهید تا از میزان پیگیری مداوم و منظم کارشناسان موسسه حسابداری تا رسیدن به نتیجه و ارائه گزارشات درخواستی مطلع شوید. برخی شرکت­‌های حسابداری پیش از عقد قرارداد چندین جلسه مشاوره مالیاتی، مشاوره بیمه، خدمات حسابداری و سایر خدمات مربوطه را به صورت رایگان در اختیار ارباب رجوع قرار می­‌دهند. این مجموعه‌ها قابل اعتمادترند؛ چراکه به شما فرصت می­‌دهند تا با دیدی باز مهارت، تجربه و تخصصشان را محک بزنید و در نهایت انتخابی هوشمندانه، معقول و منطقی داشته باشید.

image 4faaf1f4cd5a79114453784798fe19437e0aed89

پیشنهاد ما: شرکت حسابداری ماکان

اگر صاحب یکی از کسب و کارهای بزرگ یا کوچک هستید و به دنبال یک شرکت حسابداری مطمئن و معتبر برای سپردن امور حسابرسی کاری­­تان می‌­گردید، ما کار شما را راحت کرده­‌ایم و یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم! پیشنهادی که دغدغه شما را از بابت حسابرسی از بین می‌­برد، فکرتان را آزاد می‌­کند تا با آرامش به اهداف بلند مدت برای پیشرفت کاری­تان بیندیشید. شرکت حسابداری ماکان (makanacc.ir) ارائه دهنده کلیه خدمات حسابداری، خدمات مالیاتی و مشاوره مالیاتی است که به شما کمک می‌­کند تا به طور قانونی میزان مالیات کسب و کارتان را کاهش دهید. اگر هنوز هم به مهارت و تجربه کارشناسان ماکان شک دارید، کافی است تا قبل از بستن قرار داد از مشاوره مالیاتی رایگان این شرکت حسابداری برخوردار شوید تا میزان تخصص و علم آن­‌ها را بسنجید و با اطمینان کامل کار را به کاردان بسپارید. ۱۵۰ شرکت بنام بزرگ و کوچک، قبل از شما از خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی ماکان بهره‌­مند شده­‌اند و این سندی است بر اعتبار این موسسه حسابداری خوشنام. با سپردن امور حسابرسی خود به موسسه حسابداری ماکان مطمئن باشید که اطلاعات شما به صورت محرمانه نزد این شرکت حفظ خواهد شد و صورت ۲۴ ساعته به شما خدمات پشتیبانی ارائه خواهند داد و تحلیل دقیقی از وضعیت شرکتتان به شما تحویل می‌­دهند.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.