کد مطلب: ۴۹۳۲۶۴

سرپرست سازمان امور عشایر:

کرونا مصرف گوشت قرمز را ۴۰ درصد کاهش داد

کرونا مصرف گوشت قرمز را ۴۰ درصد کاهش داد

سرپرست سازمان امور عشایر گفت: با شیوع کرونا مصرف گوشت قرمز در کشور ۴۰ درصد کاهش یافته که این مساله باعث انباشت دام شده و بیشترین ضرر را به اقتصاد عشایر وارد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرپرست سازمان امور عشایر همچنین گفت: با شیوع کرونا مصرف گوشت قرمز در کشور ۴۰ درصد کاهش یافته و باعث انباشت دام شد و بیشترین ضرر را به اقتصاد عشایر زده است.

وی دلایل کاهش مصرف گوشت را عدم برگزاری مراسم محرم و صفر و نذورات مردم، برگزار نشدن جشن عروسی و عزای اموات، بسته شدن رستوران‌ها و جلوگیری از صادرات دام عنوان کرد.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه باید برای ارتقا رفاه و معیشت عشایر برنامه داشته باشیم، گفت: در این زمینه در سال‌های اخیر هفت برنامه و طرح تعریف کرده‌ایم که شاخص ترین آنها اجرای «طرح زنجیره تولید گوشت قرمز» است.

وی توضیح داد: عشایر بیشترین ضرر را وقتی می‌دهند که دامشان را دلال‌ها و واسطه‌ها می‌گیرند، با اجرای زنجیره تولید گوشت و پرداخت تسهیلات به عشایر، دست دلال‌ها را کوتاه کرده‌ایم.

علایی مقدم ادامه داد: با اجرای این طرح اطمینان خاطری برای عشایر ایجاد شده و تاکنون ۲,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای آن به عشایر پرداخت کرده‌ایم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چطور 40درصد ارزون شده؟؟ شوخی میکنید؟؟؟ قبل از کرونا گوشت قرمز کیلویی 75هزار تومن بود الان 130هزهره حالا بعضی شهرها تا 110هم فروخته میشه که اون شهرها قبل کرونا گوشت گوساله 70تومن بود!!!

  • ناشناس

    کرونا گوشت را ارزان نکرد بلکه مردم با نخریدن و کم شدن قدرت خرید باعث افت قیمت شد آقای کارشناس

  • ناشناس

    ما دامدارا چه خاکی بر سرمون بریزیم از دست شما مسئولین،نکنه دامداری و کشاورزی جزء تولید حساب نمیشه یا اصلا جزء شغل حساب نمیشه باشه ما از این شغل خارج میشیم اینجوری مسئولیت شما هم کمتر میشه خودتون میدونید و گوشت و بازارش

  • ناشناس

    از وقتی من دامدارم ده ساله که اول همه چی اول ده برابر میشه بعد قیمت دام زنده دو برابر و تا یواش یواش خودش رو به تورم برسونه دوباره همه چی ده برابر میشه و دوباره دام زنده ارزون و روز از نو روزی از نو

  • ناشناس

    من بعد از چند سال دامداری کردن این شغل رو رها کردم و بیکار شدم پدرمو در آوردین هر روز یه مسخره بازی از دستتون داشتم یه روز گرونی خوراک دام،یه روز گرونی دارو و واکسن دامی،یه روز فروش دام و شش ماه بعد گیر آوردن طلبم،یه روز مفت خری دام زنده،یه روز موندن تو خرج زن و بچم و…
    الانم بیکارمو نمیدونم چه خاکی تو سرم بریزم

  • ناشناس

    شما مسئولین فقط حامی تولید برزیلی هستین نه تولید ملی

  • ناشناس

    نامردا حداقل کشتار دام مولد رو آزاد کنید تا داممون رو مفت نخرن غلط کردیم اومدیم دور تولید