خبر فوری:

کد مطلب: ۷۰۹۸۸۷

کاهش نرخ سود بین بانکی

کاهش نرخ سود بین بانکی

براساس جدیدترین اعلام بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی به ۲۰٫۸۸درصد کاهش پیدا کرد. این دومین کاهش نرخ سود بانکی در دوهفته متوالی است .

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ سود بین بانکی برای دومین هفته متوالی کاهشی شد و به نرخ ۲۰.۸۸ درصد رسید.

به نقل از تسنیم، بر اساس جدیدترین اعلام بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی در ۱۳ مهرماه با کاهش نسبت به هفته قبل به ۲۰٫۸۸درصد رسید.

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۶ مهر برابر ۲۰٫۹ درصد بود؛ تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان میدهد که این نرخ در هفته گذشته نیز مانند هفته منتهی به ۶ مهر کاهشی بوده است.

جدول نرخ سود منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد، روند رو به رشد نرخ سود بازار بین بانکی از فروردین ماه امسال آغاز شد و از ۲۰٫۳۶ درصد در یازدهم

این نرخ پس از صعود به سقف سال جاری خود یعنی ۲۱٫۳۱درصد در ۳۰تیرماه، تا ۱۹مرداد مسیر کاهشی در پیش گرفته و به ۲۰٫۵۹درصد رسیده بود.

بین بانکی

نرخ سود بین بانکی باز هم نزولی شد

مطابق اعلام بانک مرکزی، آخرین نرخ سود بازار بین بانکی در پایان هفته گذشته، باز هم نزولی شد و به ۲۰،۵۹ درصد رسید. به این ترتیب سود بین بانکی برای سومین هفته متوالی و پس از آنکه در پایان تیر ماه به ۲۱،۳۱درصد رسیده بود، کاهش یافت.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی عقیده دارند که روند کاهشی بهره بین بانکی، دستوری و به دلیل فشار فعالان بورسی است. همچنین این اقدام دولت و بانک مرکزی، می‌تواند در بلندمدت عواقب جبران‌ناپذیری برای اقتصاد داشته باشد. افزایش پایه پولی و در پی آن ایجاد تورم‌های مزمن، یکی از این عواقب است. به علاوه نظام بانکی ایران که در حال حاضر نیز شرایط خوبی ندارد، از چنین تصمیمی ضربه خواهد خورد.

به عقیده این دسته از کارشناسان بورسی، کاهش سود بین بانکی موقتی خواهد بود. زیرا دولت و بانک مرکزی توان کنترل تورم حاصل از این کاهش نرخ را ندارند و به اجبار، آن را افزایش می‌دهند. از طرف دیگر، افزایش تورم حاصل از این اقدام می‌تواند باعث تشدید خروج پول از چرخه معاملات سهام شود که خود دردسرساز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.