کد مطلب: ۳۹۵۸۹۳

رئیس اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / کاهش نوسان قیمت طلا در آستانه فرارسیدن ماه محرم

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / کاهش نوسان قیمت طلا در آستانه فرارسیدن ماه محرم

رئیس اتحادیه طلا تهران می‌گوید: چنانچه بانک مرکزی بتواند وضعیت فعلی را کنترل کند و نرخ ارز ثابت باقی بماند قطعا نوسان قیمت طلا نیز در ماه محرم روند کاهشی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهمترین خبر سیاسی چند روز اخیر سفر وزیر امور خارجه ایران به فرانسه و افزایش تقابل آمریکا و چین بود که هر دو آنها احتمال تاثیرگذاری بر بازارهای داخلی ایران را دارند.

هفته اخیر بازارها وضعیتی دقیقا مشابه هفته قبل‌تر خود را داشتند. یعنی بورس تنها بازار مثبت باقی ماند و بقیه بازارها یک روند منفی از خود نشان دادند. در هفته اخیر بورس بازدهی مثبت ۱٫۸ درصدی ، دلار بازدهی منفی ۰٫۸ درصدی، طلا بازدهی منفی ۰٫۴ درصدی و سکه هم بازدهی منفی یک درصدی داشت.

رئیس اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش آیا قیمت طلا در آستانه محرم کاهش خواهد یافت؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه بانک مرکزی بتواند وضعیت فعلی را کنترل کند و نرخ ارز ثابت باقی بماند قطعا قیمت طلا نیز در ماه محرم ارزان خواهد شد. تجربه نشان داده قیمت طلا در ماه محرم به دلیل کاهش میزان تقاضا روند نزولی داشته و مردم در این ایام کمتر به خرید طلا می‌پردازند.

ابراهیم محمد ولی درباره وضعیت تقاضا افزود: طی هفته گذشته میزان تقاضا به طور چشمگیری کاهش یافت؛ چرا که مردم نسبت به نوسانات قیمت طلا واکنش نشان داده‌اند و فعلا در این بازار هیچ عکس‌العملی مبنی بر خرید طلا وجود ندارد. همین عامل باعث شده تا برخی از واحدهای صنفی روند تعطیلی را در پیش بگیرند.

او به میزان تعطیلی واحدهای صنفی طلای تهران اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود هزار واحد صنفی طلا به دلیل مالیات بر ارزش افزوده و افت میزان تقاضا تعطیل شدند. امیدواریم با برنامه‌ریزی دولتمردان و کاهش نوسان طلا شاهد بازگشت تقاضا و رونق در این واحدهای صنفی باشیم.

محمد ولی درباره حباب قیمت سکه هم اظهار کرد: براساس آخرین معاملات انجام شده قیمت هر قطعه تمام سکه بهار آزادی به چهار میلیون و 165 هزار تومان می‌رسد که حباب این سکه به 115 هزار تومان رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.