کد مطلب: ۱۷۶۲۹۳

کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی

کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی از ورود سامانه بارشی به کشور در آخر هفته خبر داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده بیشتر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد وظیفه گفت: بر این اساس برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت به علت انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز (۲۱ آذر) در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وظیفه تصریح کرد: فردا (۲۲ آذر) در برخی مناطق شمالی شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده اتفاق می‌افتد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر روز پنج شنبه (۲۳ آذر) سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور وارد می‌شود.

وی گفت: بر این اساس بتدریج برای استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب، زاگرس مرکزی وجنوبی ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش نسبتا شدید باد و در ارتفاعات بارش برف و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: طی سه روز آینده با توجه به ماندگاری هوای سرد در مناطق شمال شرقی کشور، کاهش دما در این مناطق محسوس است.

وی گفت: امروز در برخی مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد که در برخی ساعت همراه با گرد و خاک است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز و اوایل شب روز پنج شنبه (۲۳ آذر) خلیج فارس به ویژه مناطق شرقی مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ آذر) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۳ آذر) نیز با همان شرایط جوی و با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.