کد مطلب: ۳۹۳۷۴۵

کاهش ۳۰ درصدی اجاره‌بها تا پایان شهریور

کاهش ۳۰ درصدی اجاره‌بها تا پایان شهریور

نایب‌رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: با کاهش ۲۵ درصدی نرخ اجاره‌بها در مرداد پیش‌بینی می‌شود اجاره در شهریور امسال کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کند.

نایب‌رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: با کاهش ۲۵ درصدی نرخ اجاره‌بها در مرداد پیش‌بینی می‌شود اجاره در شهریور امسال کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسام عقبایی، نایب‌رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار اجاره با وجود آنکه در اوج جابجایی‌ها و نقل و انتقالات مستاجران هستیم نسبت به خرداد کمی آرام‌تر شده است، گفت: در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا اول تیر قیمت‌ اجاره‌ها به اوج خود رسیده بود که همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از مستاجران شد.

نایب‌رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران ادامه داد: سایت‌ها با قیمت‌گذاری در فضای مجازی باعث دامن زدن افزایش قیمت در بازار اجاره شده بودند که خوشبختانه با ورود قوه قضاییه و وزارت راه و شهرسازی این موضوع بر طرف شد.

عقبایی با اشاره به اینکه قیمت اجاره‌بها در برخی از تهران نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود، گفت:، اما در یک ماه اخیر به دلیل تشدید نظارت‌ها شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به خرداد و تیر هستیم.

عقبایی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پویش‌های مردمی و همچنین ورود رسانه ملی و فرهنگ‌سازی مالکان با انصاف خود باعث تثبیت قیمت‌های اجاره شده است.

او با اشاره به اینکه روند ثبات قیمتی و همچنین کاهش قیمت‌های اجاره تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، گفت: هم زمان با کاهش تقاضا در بازار اجاره به ویژه نیمه دوم سال قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

نایب‌رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران یادآوری کرد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال قیمت‌های اجاره تا ۳۰ درصد هم ارزان‌تر شود.

عقبایی اظهار کرد: راه‌اندازی مسکن استیجاری هم مانند کشور‌های خارجی خود می‌تواند در بهبود بازار اجاره کمک کند، زیرا که این طرح به دلیل آنکه از سوی دولت و بخری از بخش‌های خصوصی قابل اعتماد اجرایی می‌شود، در برطرف شدن مشکلات بازار اجاره تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.