کد مطلب: ۱۵۱۱۷۱

کاهش ۳۴ درصدی درآمد نفتی ونزوئلا

کاهش 34 درصدی درآمد نفتی ونزوئلا

با کاهش قیمت جهانی و تولید نفت در ونزوئلا به دلیل سرمایه‌گذاری‌های اندک، درآمد کل نفت ونزوئلا ۳۴ درصد و سود خالص شرکت نفتی دولتی این کشور ۹۰ درصد کاهش یافت.

با کاهش قیمت جهانی و تولید نفت در ونزوئلا به دلیل سرمایه‌گذاری‌های اندک، درآمد کل نفت ونزوئلا ۳۴ درصد و سود خالص شرکت نفتی دولتی این کشور ۹۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، با توجه به آمار سالانه‌ که ونزوئلا منتشر کرد، میزان درآمد نفتی شرکت نفتی ونزوئلا از فروش نفت در سال 2016، نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش یافت و به رقم 48 میلیارد دلار کاهش یافت.

درآمدهای نفتی این کشور از افت بی‌سابقه تولید و قیمت در بازارهای جهانی آسیب دیده است.

براساس این گزارش،‌ شرکت نفتی ونزوئلا اعلام کرد، سود خالص این شرکت با کاهش 90 درصدی به 828 میلیون دلار رسیده که پیش از این 7.3 میلیارد دلار بود.

اقتصاددانان تمایل دارند که روی درآمدهای نفتی این شرکت ونزوئلایی متمرکز شوند چرا که این شرکت میلیاردها دلار در کمپین ضدفقر هزینه کرده است و همین مسئله باعث شده سود آن در مقایسه با شرکت‌های خصوصی کاهش یابد.

این کشور اوپکی که توسط رئیس‌جمهور نیکولاس مادورو هدایت می‌شود، بزرگترین ذخایر نفت اثبات‌شده دنیا را با رقم 300 میلیارد بشکه دارد. با وجود این، تولید این کشور به دلیل بحران‌های شدید اقتصادی افت کرده است.

همچنین سرمایه‌گذاری‌های اندک و نیز کاهش تجهیزات در میادین نفتی نیز بر تولید نفت این کشور سایه افکنده است. تولید گاز طبیعی مایع این شرکت دولتی ونزوئلا (PDVSA) به 2.57 میلیون بشکه کاهش یافته که پیش از این در سال 2015 رقم 2.9 میلیون بشکه بود.

همچنین میانگین صادرات گاز طبیعی مایع ونزوئلا از 2.4 میلیون بشکه به 2.19 میلیون بشکه رسیده است.

این گزارش می‌نویسد، این شرکت دولتی تلاش کرده تا انتشار صورت‌حساب‌‌های مالی خود را تا جمعه آینده به تاخیر اندازد. جدیدترین صورت‎حساب مالی این شرکت، نیمه‌شب جمعه منتشر شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.