کد مطلب: ۲۱۱۸۳۶

کاهش ۴ دلاری قیمت طلا با بلاتکلیفی نرخ بهره در آمریکا

کاهش 4 دلاری قیمت طلا با بلاتکلیفی نرخ بهره در آمریکا

امروز در بازارهای جهانی انتظار سرمایه‌گذاران برای تعیین تکلیف نرخ بهره در آمریکا که سیگنال‌هایی برای افزایش آن از سوی رئیس جدید بانک‌مرکزی آمریکا داده شده است، بیش از ۴ دلار کاهش یافت.

امروز در بازارهای جهانی هر اونس طلا با ۴.۳ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۳۱۳ دلار و ۵۰ سنت به فروش رفت. قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان ۱۳۱۲ دلار و ۱۰ سنت و در بیشترین زمان ۱۳۱۵ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت این فلز گرانبها اگر چه نسبت به یک ماه گذشته ۲۴.۶ دلار کاهش داشت، اما در مقایسه با یک سال گذشته ۶۴.۵ دلار با افزایش همراه بود.

امروز علاوه بر طلا، قیمت سایر فلزات گرانبها هم با کاهش قابل توجهی همراه شد، به طوری که هر اونس نقره ۷ سنت کاهش داشت و فلزات پلاتینوم و پالادیوم کاهش‌هایی به ترتیب ۵ و ۳ دلار در هر اونس را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: از آنجایی که دلار به بیشترین ارزش خود از ۱۹ ژانویه تاکنون رسیده، باعث شد تا قیمت فلز زرد حدود یک درصد افزایش یابد.

براساس گزارش رویترز، تقویت ارزش دلار از یکسو و انتظار سرمایه‌گذاران برای دومین جلسه بانک مرکزی آمریکا باعث شد که قیمت طلا بیش از ۴ دلار کاهش یابد.

امروز شاخص دلار که در برابر سبدی از ۶ عرضه عمده سنجیده می‌شود، یک دهم درصد افزایش یافت و به ۹۰.۷۰۰ رسید که پیشتر حتی به ۹۰.۷۴۴ هم رسیده بود که بیشترین ارزش از ۱۹ ژانویه تاکنون محسوب می‌شود.

سخنان دیروز جرومی‌پاول رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا باعث شده تا احساس بازار مثبت‌تر شده و دلار را تقویت کند و همین عاملی برای افت قیمت طلا شده است.

منبع:فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.