کد مطلب: ۴۴۱۳۲۵

کدام اصناف اجازه فعالیت در تهران را دارند؟

کدام اصناف اجازه فعالیت در تهران را دارند؟

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ، صنوف مجاز و نحوه فعالیت آنها در ایام شیوع کرونا در پایتخت را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ، درباره صنوف مجاز به فعالیت در طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شد در ستاد ملی مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی صنوف عرضه کننده مایحتاج و کالاهای عمومی اساسی به صورت شبانه روزی اجازه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی، مراکز خدمات فنی خودرو و تأسیسات منازل، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، مراکز پخش دارو و داروخانه‌ها، مراکز تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی نیز مشمول خدمات رسانی شبانه رورزی به شهروندان هستند و منعی برای فعالیت ندارد.

مرادی ادامه داد: همچنین باتوجه به احتمال انتشار ویروس کرونا در برخی اماکن عمومی و پرتردد از جمله رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها، قهوه خانه‌ها، سفره خانه‌های سنتی و …با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهر تهران، تمهیداتی اندیشیده و مقرر شد اقدامات کنترلی در این خصوص به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه عرضه قلیان همچنان ممنوع است، گفت: ممنوعیت عرضه قلیان توسط واحدهای صنفی قهوه خانه و سفره خانه سنتی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و این موضوع به اتحادیه‌های صنفی مربوط ابلاغ و کلیه واحدهای صنفی ذیربط، تعطیل خواهند بود و در صورت تخلف نیز با متخلفان برخورد خواهد شد.

مرادی از ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم اعم از جشن و عروسی، ختم، همایش، سمینار، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شامل کنسرت موسیقی و … در اماکن عمومی خبر داد و تصریح کرد: به تبع آن کلیه واحدهای صنفی رستوران، تالارهای پذیرایی و باغ تالارها تا اطلاع ثانوی با اقدام داوطلبانه اغلب متصدیان مربوطه تعطیل است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.