کد مطلب: ۶۱۰۲۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام پروازهای خارجی ایران لغو شد؟

کدام پروازهای خارجی ایران لغو شد؟

با این که کشورهای اروپایی در تعطیلات سال نو میلادی قرار دارند اما به دلیل شیوع ویروس جهش یافته امیکرون هزاران سفر هوایی را لغو کرده‌اند. با وجود تایید ورود امیکرون به کشور، کدام سفرهای هوایی ایران لغو شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا پیش امروز فقط پذیرش مسافر از کشورهای آفریقایی ممنوع شده بود اما با اعلام سخنگوی گمرک از امروزمرز زمینی در بخش مسافری با کشورهای همسایه به مدت ۱۵ روز بسته شد.

روح الله لطیفی، درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران با کشورهای همسایه در بخش مسافری به ایلنا گفته است: «با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت کشور برای پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا (اومیکرون) مرز زمینی در بخش مسافری با کشورهای همسایه از امروز (چهارم دی ماه) به مدت ۱۵ روز بسته خواهد شد.»

گویا هنوز راهکار جدیدی برای مقابله با سویه جدید ویروس امیکرون در نظر گرفته نشده است. علی رغم اینکه در سال نو میلادی در سراسر جهان چند هزار پرواز در تعطیلات کریسمس لغو شد اما در ایران به جز کشورهای آفریقایی هنوز محدودیتی برای پروازهای خارجی اعمال نشده است!

این مساله می‌تواند دوباره سلامت ایرانی‌ها و اقتصاد آن‌ها را تهدید کند.

ایران از آفریقا مسافر نمی‌گیرد

یه دنبال انتشار خبر سویه جدید کرونا در بعضی از کشورهای آفریقایی سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفته که هیچ پرواز مستقیمی از سوی کشورهای آفریقایی انجام نمی‌شود، همچنین پذیرش مسافر از کشورهای آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی ممنوع شده است.

با این که ورود ویروس جهش یافته امیکرون به ایران تایید شده است، اما سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید: چنین مساله‌ای که مسافر مبتلا به امیکرون از طریق پروازها به ایران وارد شده مورد تایید نیست.

شمار مبتلایان به امیکرون چقدر است؟

در روز ۲۹ آذر ماه معاون وزیر بهداشت تعداد مبتلایان به ویروس امیکرون را هشت نفر اعلام کرد. به گفته کمال حیدری، یک مورد امیکرون در مشهد و سه مورد نیز در تهران شناسایی شده است.

با این حال اما محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفته است: تاکنون پروتکل جدیدی که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها پروازهای داخلی و خارجی را افزایش دهد، از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ نشده است.

گویا با وجود اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونای امیکرون مشخص شده است، ایران راهکار جدیدی برای ممنوعیت لغو پروازها ندارد.

به نظر می‌رسد تنها راه مقابله با شیوع سویه جدید ویروس کرونا در ایران همان راهکارهای قبلی است. یعنی ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داده که اگر مسافری مشکوک به کرونا بود و تست منفی PCR یا کارت واکسن نداشت به آزمایشگاه‌های مرجع معرفی شود.

به گفته سازمان هواپیمایی کشوری، این دستورالعمل چهارشنبه هفته گذشته به همه مبادی و فرودگاه‌ها اعلام شد و قرار است بر اجرای درست و دقیق آن مانند دفعات گذشته نظارت شود!

برای مطالعه بیشتر خبر فهرست کشورهای پرخطر برای پرواز را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • angela

    با درود واقعا دیگه شورشو با سویه جدید در آوردید کدوم ویروس همش سیا ست سرمایه دارها مثل bilgaitووووومیدونی ا.چقدر از این سویها سود میبرن و بردن تمومش کنین.ما شدیم برده سیاستمدارها.باور نکنید اخبار دروغو.