کد مطلب: ۳۹۵۵۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام کالاهای صنعتی ارزان‌تر شدند؟

کدام کالاهای صنعتی ارزان‌تر شدند؟

در بخش صادرات، شاخص قیمت محصولات معدنی در سال 96 نسبت به سال قبل رشد 10 درصدی داشته، اما در مقابل گروهی مثل کفش و کلاه افت حدود 13 درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بین 21 گروه کالای صادراتی کشور 14 گروه در سال 96 نسبت به سال قبل افت شاخص قیمت دلاری داشته‌اند که شش گروه آن از نظر ریالی نیز با افت شاخص قیمت مواجه بودند.

در سال 96 در بین کالاهای صادراتی، بیشترین کاهش شاخص قیمت نسبت به سال قبل(96) از آن گروه کفش، کلاه، چتر آفتابی، عصا، عصای صندلی شو، شلاق و تازیانه، تعلیمی و اجزا آنها، پر آماده و اشیا ساخته شده از پر، گلهای مصنوعی و اشیا از موی انسان است.

این گروه از نظر ریالی افت 6.6 درصدی داشته و از نظر دلاری افت 12.9 درصدی را تجربه کرده است.

گروه بعدی که شاخص قیمت آن از نظر ریالی کاهش 5.1 درصدی و از نظر دلاری افت 8.5 درصدی داشته است؛ گروه مربوط به پوست خام، چرم، اشیا زین و برگ‌سازی، لوازم سفر و… است.

صادرات سبد کالایی نوشابه‌ها، آبگون‌های الکلی و سرکه‌ها، توتون و تنباکو نیز از نظر دلار افت 7.4 درصدی شاخص قیمت را در سال 96 نسبت به سال 95 تجربه کرده است، اما از نظر ریالی تنها افت 0.6 درصدی داشته است.

براساس داده‌های مرکز آمار ایران خمیر چوب، کاغذ و سایر محصولات از این دست، در سال 96 نسبت به سال قبل از دلار شاخص قیمت آن افت 4.2 درصدی داشته، اما از نظر ریالی 0.04 درصد رشد داشته است.

شاخص قیمت گروه کالایی ماشین‌آلات، وسایل مکانیکی و ادوات برقی نیز در سال 96 از نظر دلاری افت 2.4 درصدی داشته که این افت در بخش ریالی کمتر بوده و کاهش 1.1 درصدی را به ثبت رسانده است.

در مقابل بیشترین رشد شاخص قیمت محصولات صادراتی در سال 96 نسبت به سال قبل با رشد 10 درصدی دلاری و حدود 18 درصدی ریالی متعلق به محصولات معدنی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچکدام
    الکی جوسازی نکنید و دروغ تو سر مردم نریزید