کد مطلب: ۲۱۹۱۹۱

کرملین نگران بدتر شدن روابط با آمریکا نیست

کرملین نگران بدتر شدن روابط با آمریکا نیست

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت: با رفتن تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا نگران بدتر شدن روابط نیست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه گفت که پس از برکناری رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا نگران بدتر شدن روابط میان مسکو و واشنگتن نیست و گفت: روابط دو کشور هیچوقت آنچنان که انتظار می‌رود، نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی کرملین گفت که امیدوار است روابطی سازنده و موثر در روابط مشترک و در دوران فعالیت مایک پامپئو، وزیر امور خارجه جدید آمریکا برقرار شود.

روابط میان آمریکا و روسیه در سال های اخیر و بر اثر درگیری‌های اوکراین و سوریه و ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌‌جمهوری ایالات متحده بدتر شده است.

همچنین خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن نیز امروز گفت که شخصا بابت اخراج تیلرسون که پیش از مذاکرات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی رخ داده، متاسف است.

وی در توکیو به خبرنگاران گفت: تیلرسون همکاری قابل اعتماد و صادق بود و من فکر می‌کنم که ما می‌توانستیم درباره مساله کره شمالی با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشیم. شخصا بابت این اوضاع پیش آمده متاسفم.

وزیر خارجه ژاپن ادامه داد:‌ من باید هرچه زودتر وزیر امور خارجه جدید آمریکا را ببینم و به تبادل دیدگاه با وی بپردازم.

کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز تصمیم دارد تا به واشنگتن برود و درباره کره شمالی و با وجود اخراج تیلرسون صحبت کند.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت که کشورش امیدوار است این تغییر در وزارت خارجه آمریکا تاثیری بر روابط و حیطه همکاری‌های دو کشور نگذارد.

وی همچنین گفت: ما امیدواریم که اوضاع در شبه جزیره کره رو به بهبودی رود و فعالیت‌های سیاسی دو کشور کره شمالی و آمریکا همچنان پا برجای بماند.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا نیز به روی کار آمدن پامپئو واکنش نشان داده و گفت: ما او را به خوبی می‌شناسیم. او دوست بسیار خوب استرالیاست. این انتقال بی‌نظیر است. روابط ما با آمریکا در بسیاری جهات عالی است.

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.