کد مطلب: ۵۰۹۹۲۲

واکسن، مقابل کرونای آفریقایی بی‌فایده است

واکسن، مقابل کرونای آفریقایی بی‌فایده است

رئیس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا می‌گوید ویروس آفریقایی از ویروس انگلیسی نگران‌کننده‌تر است چرا که ممکن است واکسن‌های ساخته شده در سراسر جهان مقابل این واکسن کارآمد نباشند.

در حالی که آمار مبتلایان به کرونا به ۱۰۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود کشورهای اروپایی با قرنطینه سفت و سخت‌تری نیز روبرو هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اشغال تخت‌های ICU در سراسر انگلستان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور است.

فائوچی، رئیس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا می‌گوید ویروس آفریقایی از ویروس انگلیسی نگران‌کننده‌تر است چرا که ممکن است واکسن‌های ساخته شده در سراسر جهان مقابل این واکسن کارآمد نباشند.

بر اساس آمارهای به دست آمده سال ۲۰۲۰ مرگبارترین سال تاریخ برای کشور آمریکا بود. در این سال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این کشور جان باختند که بزرگ‌ترین عدد در کل تاریخ این کشور است. از این تعداد، ۳۴۷ هزار مورد فوتی به ویروس کرونا ارتباط دارد.

توکلیزوماب نام دارویی مخصوص آرتریت است که محققان باور دارند یکی از راه‌های درمان بیماری کروناست. در رابطه با این دارو بحث‌های بسیار زیاد و متناقضی وجود دارد و محققان بر این باور هستند که این دارو موثر است اما در مقابل برخی دیگر از محققان ارزش درمانی برای این دارو جهت جلوگیری از کرونا قائل نیستند. تحقیقات بیشتر در رابطه با داروی توکلیزوماب در حال انجام است.

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر آمریکا پیش‌بینی وحشتناکی دارد. بر اساس این پیش بینی در ۲۴ روز نخست ریاست جمهوری بایدن ۱۰۴ هزار شهروند آمریکایی جان خود را به دلیل کرونا از دست می‌دهند.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت گونه جهش یافته و انگلیسی که البته خود انگلیسی‌ها آن را ویروس کنت می‌نامند به بیش از ۶۰ کشور جهان رسیده است.

ویروس کرونای آفریقایی چنان ساختار تغییر یافته‌ای دارد که پیش‌بینی می‌شود حتی افرادی که یک بار کرونا گرفته‌اند و اکنون به ظاهر آنتی‌بادی دارند در صورت در معرض قرار گرفتن با این ویروس مجددا بیمار شوند.

منبع: جام جم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کرونا منو یاده ابولا میندازه هروقت ظعیف میشه عقب نشینی میکنه و باز قوی تر برمیگرده

  • مصطفی

    دیگه دنیا زیبایی خودش رو از دست داده و مردم دچار افسردگی شدن . خدایا خودت حلال همه مشکلاتی ، رحم کن بر این مردمان ناسپاس