کد مطلب: ۴۳۵۴۹۷

کرونا با قیمت طلا چه کرد؟

کرونا با قیمت طلا چه کرد؟

با نگرانی از این که شیوع سریع ویروس کرونا بتواند ضربه سختی به اقتصاد جهان وارد کند، قیمت طلا بزرگترین رشد هفتگی خود از ۲۰۱۶ به بعد را به ثبت رساند و به 1677 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با نگرانی از اینکه شیوع سریع ویروس کرونا بتواند ضربه سختی به اقتصاد جهان وارد کند، قیمت طلا بزرگترین رشد هفتگی خود از ۲۰۱۶ به بعد را به ثبت رساند.

این در حالی اتفاق می‌افتد که سود اوراق قرضه آمریکا در حال ادامه دادن به سقوط تاریخی خود است و به شکلی نگران‌کننده پایین آمده است.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، جهش این هفته خود را به ۲ درصد افزایش داد و به ۱۶۶۹.۱۳ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۲ درصد در معاملات روز جمعه رشد کرد تا در ساعت ۱۰:۳۷ به وقت تهران، قیمت خود را به ۱۶۷۱ دلار برساند.

نگرانی از ویروس به جز تقاضا برای طلا تقاضا را برای اوراق قرضه آمریکا بالا برده است تا سود این اوراق برای چندمین بار رکورد پایین جدیدی ثبت کرده و به سقوط تاریخی خود ادامه دهد.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به رکورد پایین ۰.۸۹۹ درصد سقوط کرد.

سود اوراق ۳۰ ساله آمریکا هم تا ۱.۵۴۳ درصد سقوط کرد و سود اوراق ۲ ساله تا ۰.۵۵۴ درصد پایین آمد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خرید ماشین است که بعداز مدتی قیمتش بالاتر میرود

  • Jadid

    مشکل مگه گرانی فقط طلاست
    از روزی که این بانک های استعمارگر ..پول سپرده را پیش کشیدند ..نقدینگی مردم بالا رفت ..و بجای تولید و اشتغال مردم رفتند دنبال پول بی دغدغه تا جایی که بانک ها پول سپرده گذار بعدی رو دادند برای سود سپرده گذاران قبلی ..و ورشکسته شدند
    طلا هم مانند کالاهای دیگر یک کالاست
    چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید گفتا زکه نالیم از ماست که برماست ..خودمون هم تو این گرانی ها مقصریم ..دولت هم مقصر ….

  • Jadid

    کدام کشوری پیشرفته با اقتصاد قوی بانکدارانش بالای 2الی دو و نیم درصد سود می دن …
    حتی بورسمون هم همینه ..کدام کارخانه ای بالای 20 درصد سود می ده که سهامش سود چند درصدی می دن
    خودمون خواسته یا ناخواسته وارد قماری می شویم ..که در نهایت ..تورم و باخته …
    شاید نوسانی جزیی پیش بیاد انتظار ارزانی در چنین اقتصادی …رویا بافیه ..خیلی زرنگ باشه کسی فوقش حفظ سرمایه کنه ..و نهایت بازم تورم طلا یا هر چیزی دیگر باشه …

  • Jadid

    از سالمندان سالهای 45 تا 57 بپرسین …اینقدر پول دست مردم بود ..البته پول زیاد دلیل بر خوشبختی و امنین خاطر نیست …فقط رفاه ببار میاره ..
    چون انزمان قیمتها ثابت بود و روی بازار کنترل بود و تورم درصدی محدود همه به حق خود قانع بودن ..وفقیر و غنی با امنیت و آرامش فکری با محدودیت ها هم دلخوش بودند ..متاسفانه دلیلش هر چی هر هر کی باشه ..
    مرض تجمل و ثروت اندوزی ..چه سپرده گذاری و چه ….
    نوعی تشویش خاطر و انباشت نقدینگی و تورم در دهه های اخیر ببار آورده ..و قشر ضعیف و محروم ..که بدترین درماندگان در این معرکه هستند ..که توان این همه تورم و امرار معاش رو ندارند چه برسه به زیور آلات و طلا و غیره …

  • Jadid

    در این بلوه شوی اقتصاد هم سپرده گذاری بدترین فکر برای واهش سرمایه و ایجاد تورم و ورشکستگی بیشتر بانکها و موسساته …علیرغم اینکه گاهی از روی ناچاریست ..مخصوصا برای افراد مسن …بهتره بشینیم و با ریشه یابی لا اقل خودمان به تورم دامن نزنیم ..افسوس و رویابافی کارو بجایی نمی رسونه ..
    لعنت به این نظام بانک داری …که استعمار محضه

  • ناشناس

    سلام تابحال هیچ مسعولی روی نضارت خودروهای سنگین نشده قیمت ماشین سنگین خیلی رفته بالا اما متاسفانه هیچ نظارتی تا بکهال نشده

  • ناشناس

    بخدا پدرمون دراومد تا خرخره تو قرض وقسطم زندگیم نابود شد توروخدا هیچکس نیس کمک کنه

  • ناشناس

    به نظرم بهترین کار سپرده هست.گول اراجیف دلالان نخورین تا پولتو ببرین این بازار دلالی کلاه برداری کلاهتون هیچ ماشین زیرپاتون هم میبرند. من سال گذشته گول این اراجیف خوردم و رفتم یکی شهرهای جدید واحدی برای سرمایه گذاری بخرم کاری به سرم اوردن اگه اونجا بشه جاده ابریشم دیگه پا اونجا نمیگذارم. پولمان که حاصل یک عمر زحمته نباید براحتی بیندازیم دام دلالان.من فعلا بانکها رو ترجیح میدم.بانکها گروههای تخصصی کارشناسی دارند که بهتر از ما میتونند سرمایه گذاری کنند خدمات بدند.بعدش مدل کشور ما ربطی به کشورهای دیگه برخی دوستان مثال میزنند نداره اونجا تورم صرفه یا یکی دودرصد سودشم اگرچه که ولی برابر 30درصد سود بانکی ماست بشاید هم بیشتر چون مثل ما تحریم نیستند. هرچه میکشیم از پدر سوختگی نامردی تحریمهای ناجوانمردانه هستش. فعلا بانکهای ما بایستی سودجو متناسب با درصد تورم بالاتر ببرندوسپرده گذاری را تشویق کنند که سرمایه نقدینگی را بدست اقتصاد دانها و گروههای کارشناسی که یقینا خودشون دارن توبه نفع کشور ومنافع همه ما است بسپارند حالا درصنعت کشاورزی وتولید هدایت کنند نه همش بره سمت دلال بازی و خرید فروش خودرو ومسکن. . نه این نشانه رونق نیست فقط وقت تلف کردنه. وجیب یک عده سودجو پرکردن.فقط سپرده گذاری و قراردادن کار به کاردان.تشکر

  • ناشناس

    سلام بورس یعنی چی یه کارخونه که تولیدش ثابت می مونه نه چیزی بهش اضافه میشه نه کم سهامش چه معنی داره که بالا پایین بشه
    کل این برنامه با عرض معذرت قمار قماره

  • نوروزی

    طلا به شدت سقوط می کنه