کد مطلب: ۲۳۰۶۰۶

کشف یک کیلو تریاک از قاب صنایع دستی

کشف یک کیلو تریاک از قاب صنایع دستی

ماموران گمرک امانات پستی ارومیه موفق به کشف یک کیلوگرم تریاک از داخل قاب صنایع دستی شدند.

با رصد اطلاعات و هوشیاری ماموران گمرک امانات پستی ارومیه به دنبال مشکوک شدن به یک بسته پستی و با توجه به مشخصات آن به بازرسی آن اقدام کرده و موفق به کشف مواد مخدر موجود در این بسته پستی شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش ماموران گمرک ارومیه بسته شامل یک قاب صنایع دستی بود و قاچاقچیان یک کیلوگرم مواد مخدر تریاک را به شیوه ماهرانه‌ای در آن جاسازی کرده بودند. مواد کشف شده از سوی ماموران گمرک به مراجع قانونی تحویل داده شد.

گزارش‌های منتشر شده از سوی گمرک کشور درخصوص کشفیات مواد مخدر در دو سال اخیر نشان می دهد با الکترونیکی شدن گمرک و راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و مجهز شدن گمرک به ابزارهای کنترلی و سگ‌های مواد یاب قاچاقچیان در جابه جایی مواد مخدر ناکام بوده اند.

عملکرد گمرک در سال‌های اخیر جایگاه این سازمان را در میان کشورهای عضو سازمان جهانی ارتقاء داده است. گمرک ایران در سال ۲۰۱۷ توانست در کشفیات مواد مخدر مقام اول را در جهان کسب کند.

ماموران این سازمان در گمرکات سراسر کشور در سال ۹۶ موفق به کشف ۱۵۳ تن انواع مواد مخدر و پیش ساز مواد مخدر شدند. رقمی که در مقایسه با سال ۹۵، ۶۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

منبع: گمرک جمهوری اسلامی ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.