کد مطلب: ۶۱۲۶۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اظهارنظر عجیب وزیر راه/ قسط ۱۰ میلیون تومانی ناچیز است

اظهارنظر عجیب وزیر راه/ قسط ۱۰ میلیون تومانی ناچیز است

وزیر راه و شهرسازی کل آورده نقدی برای یک تهرانی را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرده و گفته پرداخت اقساط ۱۰ میلیون تومانی مسکن مبلغ ناچیزی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر راه و شهرسازی میزان آورده یک متقاضی تهرانی را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است، که براساس اظهارات قبلی مدیران وزارت راه متقاضیان در مرحله اول باید ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

رستم قاسمی در خصوص آورده نقدی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفته است: کسی که در تهران زندگی می‌کند اگر ۱۵۰ میلیون تومان بیاورد صاحب‌خانه می‌شود.

پیش از این میزان آورده اولیه را ۴۰ میلیون تومان اعلام شد که قرار بود کل مبلغ آورده نقدی در پنج مرحله پرداخت شود.

با توجه به این که مبلغ وام برای شهرستان‌های مختلف کمتر است، احتمالا میزان آورده نقدی متقاضیان نیز کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود.

دولت در طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان از دهک‌های اول تا سوم شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته که یکی از آنها آورده کمتر نسبت به دیگر متقاضیان است. متقاضیانی که در این دهک‌ها قرار دارند باید آورده اولیه ۲۰ میلیون تومانی پرداخت کنند.

با توجه به این که این آورده باید پنج بار تکرار شود، مبلغ کل آورده نقدی برای دهک‌های اول، دوم و سوم کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شوند.

پرداخت اقساط متناسب با تورم

وزیر راه معتقد است که قسط ۱۰ میلیون تومانی مسکن مبلغ ناچیزی است. او گفت: با توجه به تورم بالای ۴۰ درصد، سود ۱۸ درصد که شورای عالی پول و اعتبار برای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته خودش یک مزیت است. نکته دیگر اینکه تسهیلات ۲۰ ساله است. امروز اگر یک نفر این وام ۱۸ درصد را دریافت کند و به طور مثال پنج میلیون تومان بپردازد با توجه به تورم کشور ما تا ۱۵ سال آینده پرداخت اقساط ۱۰ میلیون تومان رقم قابل توجهی نیست. ضمن اینکه کاری می‌کنیم تا متقاضیان، اقساط را پلکانی پرداخت کنند.

از آنجایی که مبلغ وام مسکن دولتی برای متقاضیان تهرانی ۴۵۰ میلیون تومان است که با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود، برآوردها از اقساط وام مسکن مبلغی حدود هفت میلیون تومان بود اما معاون وزیر راه چند روز قبل این مبلغ را تکذیب کرد.

محمودزاده چند روز قبل گفت که اقساط هفت میلیون تومانی جهش مسکن صحت ندارد و متقاضیان تهرانی نصف ابن مبلغ را قسط می‌دهند. حالا وزیر راه پرداخت اقساط ۱۰ میلیون تومانی را رقم قابل توجهی نمی‌داند.

بنابراین یک متقاضی تهرانی باید وام ۴۵۰ میلیون تومانی را با سود ۱۸ درصد بازپرداخت کند و ۱۵۰ میلیون تومان هم آورده نقدی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاملا درست واقعا واسه ما هم ناچیزه چون فکر کنم ما هم حقوق نجومی میگیریم درسته؟

  • ناشناس

    واقعا هم همینطوره،15 سال دیگه با این تورم 10تومن برابر با یک تومن الان میشه

    • ناشناس

      اینو نگفته که 10 یا 15 سال دیگه اون خونه هم فرسوده و مستهلک هست.

  • سامان

    بله، مبلغ ده میلیون در ماه برای ایشون که چیزی نیست!!!

  • M kh

    احتمالانسبت به حقوق خودش سنجیده که این حرف زده مرفه بی درد

  • ناشناس

    الان کجا وزیر راه این حرف را زده؟

  • علیرضا

    واسه شما و بچهاتون که همه اونور آبن ۱۰میلیون که پول خوردتونه
    ولی واسه یه کارگر مثل من که نه خونه دارم ☹☹نه ماشین???نه شغل درست و حسابی حقوق دوماهمه????? خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    حقوق من کارگر ۴ میلیون هست مستاجرش و متاهل و یک فرزند.چند ماه است نمیتونم یه پیراهن بخرم.آقای وزیر اگر سه ماه چیزی نخورم و بمیرم میشه ده میلیون

  • ناشناس

    بابا خداوکیل مردم بدبختو سرکارگذاشتید چراشفاف نمیگید که چقدر پرداختی میخواد چقدر طول میکشه یا چقدر قسط باید پرداخت بشه اگه راست میگید به فکر مردم هستید.اخه منه کارگر ازکجا بیارم ۱۵۰ میلیون باقسط ۱۰ میلیونی پرداخت کنم

  • ناشناس

    راست میگن ۱۰ میلیون قسط باپرداخت۱۵۰ میلیونی پولی نیست