کد مطلب: ۳۱۴۸۸۳

کل طلب گندمکاران از دولت تا ساعت ۲۴ امشب پرداخت می‌شود

کل طلب گندمکاران از دولت تا ساعت 24 امشب پرداخت می‌شود

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: کل مطالبات گندمکاران در اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته است و حداکثر تا ساعت 24 امشب (دوشنبه) به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

وعده محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص پرداخت تمامی مطالبات گندمکاران تا پایان مهرماه، امروز محقق می‌شود و دولت هیچ‌گونه بدهی در این‌خصوص نخواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق سیاست وزارت جهادکشاورزی برای سال زراعی 98-97 تولید حدود 14 میلیون تن گندم هدف‌گذاری شده است در حالی که در سال زراعی 97-96 نزدیک به 9.5 میلیون تن گندم به ارزش 12 هزار و 51 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

در سال زراعی 96-95 نیز نزدیک به 9 میلیون تن گندم به ارزش بیش از 114 هزار میلیارد ریال خریداری شد و در سال زراعی 95 - 94 نیز 14 میلیون و 590 هزار تن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزار تن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری شده بود.

طبق قانون وزارت جهاد کشاورزی هر سال باید در اواخر مردادماه نرخ خرید تضمینی کارشناسی شده خود را به دولت ارایه دهند تا قبل از شروع فصل زراعی جدید و تا پایان شهریورماه نرخ ها به کشاورزان اعلام شود.

براساس مصوبه شورای اقتصاد در سال زراعی 97-96 هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد به مبلغ 13 هزار ریال (یک هزار و 300 تومان) و گندم دوروم 13 هزار و 300ریال (یک هزار و 330 تومان) خریداری شد.

خرید تضمینی گندم هر سال از اواخر اسفندماه از شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیر آغاز و تا روزهای پایانی مهرماه در دیگر استان های کشور (از سواحل خزر تا مناطق سردسیر) ادامه می‌یابد.

منبع:‌ ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.