کد مطلب: ۶۱۷۱۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روغن شیرینی‌پزها کمیاب شد

روغن شیرینی‌پزها کمیاب شد

روغن صنف شیرینی کمیاب و گران شد. رئیس اتحادیه قنادان از جایگزین روغن کره‌ای و مارگارین خبر داد و گفت: کارخانه‌ها، روغن مارگارین ندارند و به جای آن روغن مایع و جامد را جایگزین روغن کره‌ای و مارگارین کرده‌اند!

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهمیه روغن قنادان تهران تمام شده و گویا کارخانه‌ها روغن‌های کره‌ای و مارگارین ندارند. به نظر می‌رسد روغن‌های کره‌ای شیرینی‌پزها کمیاب شده است. علت چیست؟

برخی شیرینی‌فروشی‌ها می‌گویند علت کمبود روغن کره‌ای در بازار زمزمه حذف ارز دولتی است. رئیس اتحادیه قنادان تهران در این مورد می‌گوید: مواد اولیه در انبارها زیاد است اما نمی‌دانیم چرا کارخانه‌ها، روغن مخصوص صنف شیرینی را تولید و توزیع نمی‌کنند؟

علی بهره‎‌مند به تجارت‌نیوز توضیح داد: روغن مصرف قنادی‌ها روغن جامد و مایع نیست اما به دلیل کمبود مجبوریم به جای روغن مارگارین از روغن مایع استفاده کنیم. کارخانه‌های تولید روغن اعلام می‌کنند روغن کره‌ای مخصوص شیرینی‌پزی را ندارند و افراد مجبور می‌کنند که روغن‌های دیگر را جایگزین کنند.

قیمت روغن مارگارین ۶۰۰ هزار تومان!

این فعال صنفی ادامه داد: روغن مایع در بازار موجود است اما در بازار روغن مارگارین کمیاب شده است. همین کاهش عرضه بازار سیاهی را برای این روغن ایجاد کرده به طوری که قیمت یک روغن مارگارین(کره‌ای) ۱۰ کیلویی از ۱۷۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

او بیان کرد: البته این روغن ۶۰۰ هزار تومانی هم در بازار پیدا نمی‌شود. حالا از امروز وزارت جهاد کشاورزی به کارخانه‌های تولید روغن دستور داده تا روغن مورد استفاده صنف در اختیار قنادان قرار بگیرد.

شیرینی خوراکی لوکس شد

بهره‌مند گفت: قیمت روغن مارگارین هم به ارز دولتی ارتباط دارد. چنانچه ارز دولتی برداشته شود روغن ۱۷۰ هزار تومانی قنادان با قیمت بیشتری فروخته خواهد شد.

رئیس اتحادیه قنادان بیان کرد: قنادان سالی یک بار برای شیرینی قیمت‌گذاری می‌کنند. این در حالی است که قیمت مواد اولیه این صنف مدام در حال افزایش است.
بهره‌مند با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم گفت: شیرینی به یک کالای لوکس تبدیل شده و مردم توان خرید شیرینی کیلویی ۱۰۰ هزار تومان را ندارند. چنانچه ارز دولتی هم برداشته شود از این پس مردم باید سالی یک بار آن هم در زمان عید شیرینی بخرند.

پیش‌تر روزنامه خراسان از کمبود و گرانی، روغن و شکر در بازار عمده‌فروشان مشهد خبر داده بود. همچنین بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران گفته بود: «افزایش قیمت شکر برای حفظ سلامت مردم است!»

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت شکر دی ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.