کد مطلب: ۴۴۶۱۳۰

کمبود قطعات خودرو چقدر صحت دارد؟

کمبود قطعات خودرو چقدر صحت دارد؟

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران گفت: به دلیل بسته بودن مرزها، قطعه فروشان در سطوح عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در حال مدیریت بازار هستند تا بتوانیم قطعات را به خودروهای اولویت‌دار از جمله خودروهای اورژانس و حمل و نقل بار و مسافر برسانیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا نیک‌آیین افزود: امروز بازار در شرایط خاصی به سر می‌برد زیرا شاهد سختگیری‌های فراوان در گمرکات ایران و گمرکات کشورهای همسایه هستیم و رفت و آمدها برای تامین کالا کم شده است.

وی بیان داشت: کمبود خاصی در تامین قطعات خودروهای تولید داخل به چشم نمی‌خورد چرا که در سال‌های گذشته اکثریت قریب به اتفاق این قطعات داخلی‌سازی شده است.

این مقام صنفی یادآور شد: در ایام تعطیلات گذشته تعمیرگاه‌ها جزوه مشاغلی بودند که باز بودند و به ارائه خدمات پردازند، از جمله خودروهای اورژانس متعلق به بیمارستان‌های درگیر با بیماران کرونا و همچنین خودروهای پرسنل این مراکز درمانی به طور رایگان تعمیر و سرویس شد و در نتیجه بسیاری از قطعات این خودروها مصرف شد.

وی گفت: علاوه بر آنها خودروهای حمل و نقل و مسافری که به جابه‌جایی بار و مسافر مشغول بودند سرویس‌دهی و قطعات آنها نیز مصرف شد، به این ترتیب کمبود برخی قطعات آن ها اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران ادامه داد: در مجموع به دلیل بسته بودن مرزها، قطعه فروشان در سطوح عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در حال مدیریت بازار هستند تا بتوانیم قطعات را به خودروهای اولویت‌دار از جمله خودروهای اورژانس و حمل و نقل بار و مسافر برسانیم.

نیک آیین در پایان تاکید کرد: صنف تعمیرگاه‌ها که در ایام کرونایی گذشته باز بوده و به ارائه خدمات و سرویس‌دهی پرداخته‌اند، با افزایش هزینه‌ها از جمله مخارج بهداشتی و ضدعفونی همچنین مخارج آب، برق و گاز مواجه شدند و انتظار می‌رود دولت در این زمینه‌ها به یاری این صنوف بپردازد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.