خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۱۰۹۶

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

با کمبود محصولات، به جای ممنوعیت صادرات، واردات را آزاد کنیم

با کمبود محصولات، به جای ممنوعیت صادرات، واردات را آزاد کنیم

احمد صادقیان می‌گوید: با اعمال محدودیت و ممنوعیت نمی‌توان به صادرات پایدار اندیشید.معتقدیم اگر کمبودی در بازار صنایع غذایی احساس می‌شود نباید جلوی صادرات را گرفت بلکه باید با آزادسازی واردات کمبودها را جبران کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در برنامه ششم توسعه بر افزایش سهم صنایع غذایی از صادرات تاکید شده است. با توجه به ظرفیت بالای کشور در تولید صنایع غذایی برخی کارشناسان معتقدند چنانچه سیاست‌های یک بام و دو هوا در حوزه صادرات اتخاذ نشود رشد تولید و صادرات در این حوزه رقم خواهد خورد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره وضعیت صادرات صنایع غذایی در سال 98 به تجارت‌نیوز گفت: در بخش کشاورزی از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستیم. صادرات یک سرمایه بلندمدت است. متاسفانه سیاست‌مداران ما در حوزه صادرات تصمیم‌های یک سویه اخذ می‌کنند. به عنوان مثال ممنوعیت صادرات پرتقال و سیب برای تامین بازار شب عید از جمله اقداماتی است که انجام شد.

احمد صادقیان در ادامه افزود: با این شیوه برنامه‌ها نمی‌توان به صادرات پایدار اندیشید. معتقدیم اگر کمبودی در بازار احساس می‌شود نباید جلوی صادرات را گرفت بلکه باید با آزادسازی واردات کمبودها را جبران کرد؛ چرا که ممنوعیت و محدودیت صادرات ضربه سنگینی را به تولیدکنندگان وارد می‌کند.

او اظهار کرد: دولت در سال 98 باید برنامه مدونی را در راستای تنظیم صادرات و واردات داشته باشد. چنانچه تصمیم‌سازان توجه دقیقی در این رابطه نداشته باشند صادرات در این سال لطمه خواهد دید و آینده درخشانی نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.