کد مطلب: ۷۵۶۹۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نارضایتی آمریکایی‌ها از کمک نظامی به اوکراین / فروش پهپاد به کی‌یف فقط با ۱ دلار

نارضایتی آمریکایی‌ها از کمک نظامی به اوکراین / فروش پهپاد به کی‌یف فقط با 1 دلار

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، ایالات متحده کمک‌های مالی و نظامی زیادی به این کشور برای دفاع از خود در برابر نیروهای پوتین فرستاده است. رضایت آمریکایی‌ها از این موضوع به تدریج در حال کاهش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نارضایتی فزاینده از اصرار فرادستان اروپایی وآمریکایی برای کمک مالی و تسلیحاتی آمریکا به اوکراین ظاهراً دیگر محدود به جناح راست نیست. بر اساس نظرسنجی جدید انجام شده توسط Pew Research، تعداد آمریکایی‌هایی که فکر می‌کنند ایالات متحده بیش از حد به اوکراین منابع می‌دهد، در کمتر از یک سال تقریباً چهار برابر شده است.

اسپوتنیک گزارش می‌دهد، بر اساس نتایج، آمریکایی‌هایی که معتقدند آمریکا پول نقد و تسلیحات بیش از حد معمول به دولت زلنسکی می‌دهد، اکنون بیشتر از کسانی است که معتقدند این کمک‌ها حتی کافی هم نستند .

در مجموع، درصد ناامیدی آمریکایی‌ها از دخالت نظامی واشنگتن در این جنگ در 10 ماه گذشته از 7 درصد به 26 درصد افزایش یافته است.

بدون شک بیشترین افزایش در میان افرادی مشاهد شده است که به جمهوری‌خواهان متمایل هستند. از ماه مارس 2022، سهم جمهوری‌خواهانی که حمایت‌های ایالات متحده به کی‌یف را بیش از حد می‌دانند، از تنها 9 درصد به 40 درصد یعنی بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

فقط 24 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که آنچه دولت ایالات متحده برای کمک به این جنگ ارائه می‌دهد درست است؛ و تنها 17 درصد نظرشان این بود که دولت بایدن باید کمک‌های مالی و نظامی بیشتری ارسال کند.

یک شکاف حزبی آشکار در میان پاسخ‌دهندگان وجود داشت. فقط 29 درصد از جمهوری‌خواهان باور داشتند که تهاجم روسیه به اوکراین، تهدیدی مستقیم برای منافع ایالات متحده است که در ماه مارس گذشته 51 درصد بود. در حالی که درصد بیشتری از دموکرات‌ها چنین باوری داشتند. 43 درصد از طرفداران این جناح جنگ روسیه را تهدیدی برای آمریکا می‌دانستند که در ماه مارس 50 درصد بود.

اما نارضایتی از جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه دیگر محدود به جناح راست نیست. در کل، آمریکایی‌ها اکنون به احتمال زیاد با اقدامات بیشتر واشنگتن برای فرستادن سلاح به اوکراین مخالفت می‌کنند. حتی دموکرات‌ها هم اکنون سه برابر بیشتر از ماه مارس با این مسال موافق هستند، به طوری که سهم آنان که می‌گویند دولت بایدن به کی‌یف بیش از حد تسلیحات می‌دهد از 5 درصد به 15 درصد رسیده است.

با این حال مشخص نیست که آیا نتایج این نظرسنجی به یک تغییر معنادار در سیاست آمریکا تبدیل خواهد شد یا خیر. دموکرات‌هایی که در ماه اکتبر نامه‌ای را منتشر کردند و از بایدن خواستند از موافقت با مذاکره و آتش‌بس و مذاکره مستقیم با روسیه حمایت کند، در کمتر از 24 ساعت، تحت فشار شدید مقامات مافوق خود در واشنگتن، بیانیه‌شان را پس گرفتند.

فروش پهپاد به اوکراین

سال گذشته، واشنگتن تعداد زیادی پهپاد نظامی را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ایالات متحده به ارزش ده‌ها میلیون دلار به کی‌یف فرستاد. مسکو بارها هشدار داده است که چنین کمک‌هایی تنها به درگیری بیشتر با اوکراین دامن می‌زند.

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که یک سازنده تسلیحات آمریکایی به مقامات اوکراینی دو پهپاد جنگی آمریکایی MQ-9 Reaper را تنها به قیمت 1 دلار ارائه می‌دهد. هدف این کار کمک به کی‌یف برای دفاع از خود در برابر روسیه است.

این روزنامه افزود: این قرارداد مستلزم این است که کی‌یف حدود 10 میلیون دلار برای آماده‌سازی و ارسال تسلیحات هوایی به اوکراین و سالانه حدود 8 میلیون دلار برای تعمیر و نگهداری پهپادهای مدل قدیمی‌تر که در حال حاضر در اوکراین استفاده نمی‌شوند، هزینه کند.

این روزنامه همچنین یادآور شد که ایالات متحده در دوازده ماه گذشته بیش از 700 پهپاد کوچکتر از جمله هواپیماهای بدون سرنشین Switchblade را به اوکراین ارائه کرده است و افزود که MQ-9 Reaper پهپادی بسیار پیچیده‌تر با برد، سرعت و قابلیت‌های بسیار بالاتر است.

نه کاخ سفید و نه دولت اوکراین هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند. از زمان آغاز جنگ روسیه در اوکراین، ایالات متحده بیش از 26.7 میلیارد دلار کمک امنیتی و نظامی به کی‌یف فرستاده است.

مسکو بارها به آمریکا و متحدانش هشدار داده است که با ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف، درگیری را طولانی‌تر می‌کنند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به کی‌یف با آتش بازی می‌کنند و هر کاروان تسلیحاتی برای اوکراین به یک هدف قانونی برای نیروهای روسیه تبدیل خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هرچی

    هرگزبه پولهای میلیاردی نام کمک اطلاق نمیگیرد و۸۳کشور درجنگ بااکراین شراکت دارندروسیه با ۸۳ ابر قدرت میجنگد وگرنه اکراین دوالی سه ماه بیشتر دوام نمی اورد وکی یف تسلیم روسیه میشد اما۸۳کشوردرجنگ شراکت کردندگمک نیست شراکت هست