کد مطلب: ۶۲۷۹۰۵

ایلان ماسک ۵.۷ میلیارد دلار‌ دارایی خود را به خیریه بخشید

ایلان ماسک ۵.۷ میلیارد دلار‌ دارایی خود را به خیریه بخشید

مدیرعامل شرکت تسلا بین ۱۹ تا ۲۹ نوامبر سال گذشته میلادی ۵.۷ میلیارد دلار از سهام تسلا را به یک خیریه اعطا کرده بود. این بخشش احتمالا صورت حساب بالای مالیاتی او را کاهش می‌دهد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، طبق یکی از مدارک کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا، ثروت‌مندترین مرد دنیا بیش‌از پنج میلیون سهم خودروسازی تسلا را از ۱۹ تا ۲۹ نوامبر اهدا کرده‌ است. ارزش این بخشش ایلان ماسک براساس متوسط ارزش این سهام حدود ۵٫۷ میلیارد دلار است و یکی از بزرگ‌ترین کمک‌ها به خیریه در تاریخ به حساب می‌آید. نام این خیریه در مدارک آورده نشده‌است.

ِاین کمک در شرایطی صورت‌گرفته که مدیرعامل تسلا با سیاست‌مدارانی ازجمله برنی ساندرز و الیزابت وارن بر سر نابرابری و وضع مالیات بر ثروت او اختلاف دارند. در همین زمان ماسک پیشنهاد داده بود اگر سازمان ملل ثابت کند فروش سهام مشکل گرسنگی در دنیا را حل می‌کند، این کار را خواهد کرد. رییس بخش غذای سازمان ملل اعلام داده بود میلیاردرهایی مانند ماسک باید برای حل این مشکل قدم پیش بگذارند.

این هدیه بزرگ به خیریه در سال گذشته میلادی به کاهش آنچه ماسک بزرگ‌ترین صورت‌حساب مالیات در تاریخ آمریکا نامیده کمک می‌کند. بلومبرگ در دسامبر محاسبه کرد که ماسک بیش‌ از ۱۰ میلیارد دلار به خدمات درآمد داخلی آمریکا بدهکار است.

ماسک مؤسسه‌ خیریه‌ای دارد که طی سال‌های اخیر بسیار فعال بوده‌است. این مؤسسه یک هدیه‌ هشت رقمی برای شهر نزدیک به پایگاه فضایی خود در جنوب تگزاس در نظر گرفته، یک رقابت صد میلیون‌ دلاری برای حذف کربن به راه انداخته و پنج میلیون دلار به دو دانشمند جهت تحقیقات کرونا اختصاص داده‌است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با ارزهای دیجیتال کاسبی میکنه و خیلیارا با خاک یکسان بعد میده فقرای اروپا نقش رابین هود داره ارزهای دیجیتال کلاهبرداری ابر ثروتمندان

    • حاجی

      اگر بدون عقلانیت هر کسی وارد بازاری شود که اشرافی برآن ندارد بهتر که ضرر کند

  • انسان

    اگه مسلمان بود اینکار را میکرد

  • ناشناس

    والله من مستجر هستم وخونه ندارم خدایی بیا د یه خونه برا من بخره که از صدتا خیریه واجب تر است درآمدی هم ندارم خدایا خودت راهی برام باز کن