کد مطلب: ۵۵۹۷۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای کمک محسن چاووشی به نیازمندان چیست؟

ماجرای کمک محسن چاووشی به نیازمندان چیست؟

مجموع کمک‌های مردمی که محسن چاووشی برای آزادی زندانیان محکوم به اعدام جمع‌آوری کرده از مرز ۲۰ میلیارد تومان گذشت. او تاکنون برای آزادی بسیاری از زندانیان و هزینه درمان ده‌ها بیمار با کمک هوادرانش پول جمع‌آوری کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند سالی می‌شود که محسن چاووشی، خواننده پاپ برای کمک به نیازمندان و یا آزاد کردن زندانی‌ها و نجات آنها از اعدام پول جمع‌آوری می‌کند.

حالا بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه هنر در توییتر خود نوشته: «مجموع کمک‌های مردمی که محسن چاووشی برای آزادی زندانیان محکوم به اعدام جمع‌آوری کرده از مرز ۲۰ میلیارد تومان گذشت.»

آنطور که روزنامه هفت صبح گزارش داده او در سال ۹۹ موفق به آزاد کردن ۳۲۰ زندانی، نجات ۵۰ اعدامی و جمع‌آوری هزینه درمان ۱۱۰ فرد مبتلا به بیماری‌های سخت شده است.

حساب کاربری بسیاری از هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی بین چند صد هزار تا چند میلیون نفر فالوور دارد. برخی از هنرمندان از صفحات مجازی خود برای فعالیت‌های غیرهنری هم استفاده می‌کنند. یکی مثل هدیه تهرانی برای فعالیت‌های محیط زیستی و یکی مثل چاووشی برای کمک به نیازمندان.

محسن چاووشی با بیش از ۳ میلیون نفر فالوور در اینستاگرام و ۵۴ هزار نفر در توییتر از این ظرفیت برای کمک به نیازمندان استفاده می‌کند.

او نه تنها به زندانیان و محکومان به اعدام، بلکه برای هزینه درمانی بیماران نیز اقدام کرده است. مرداد ماه سال ۹۹ بود که محسن چاووشی از هواداران خود درخواست هدیه تولد کرد. اما چه هدیه‌ای؟ او برای هدیه تولد خود در خواست کرد که با همکاری هم دیه یک محکوم به اعدام را جمع کنند.

چاووشی با پول‌های جمع‌آوری شده برای هدیه تولد خود توانست زنی که ۱۶ سال زندان بود را آزاد کند . این زن از ۱۸ سالگی در زندان به سر می‌برد.

کمک چاووشی به مردم شهرهای مختلف

کمک‌های مردمی که چاووشی جمع‌آوری می‌کند محدود به شهر خاصی نمی‌شود. اواخر آبان سال گذشته بود که مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تربت جام از کمک مالی ۱۰۰ میلیون تومانی محسن چاووشی خواننده پاپ کشور برای آزادسازی زندانیان در تربت جام خبر داد.

او گفته بود: «در مجموع مقدمات آزادسازی ۱۰ نفر از زندانیان زندانی که به جرم ۲۰۰ میلیون تومان بدهی در زندان این شهرستان بسر می‌برند با مشارکت محسن چاووشی خواننده پاپ کشور و انجمن حمایت از زندانیان تربت جام و اداره زندان این شهرستان در حال انجام است.»

همچنین در اسفند سال گذشته کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: «محسن چاووشی خواننده موسیقی کشور با اهدای مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زمینه آزادی ۱۲ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی را فراهم کرد.»

یکی از کسانی که چاووشی در جمع‌آوری دیه او نقش داشت «ملوک» بود. ملوک سال ۹۶ بعد از گذراندن محکومیت ۶ ساله خود از زندان آزاد شد. او در یک درگیری شبانه باعث کشته شدن یک جوان و طبق قانون به شش سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود. دیه‌ای به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان که طی ۲۱ روز با پویشی که محسن چاووشی هم با آن همراه بود، جمع شد.

کمک‌های چاووشی به نیازمندان ادامه دارد و آنطور که خودش در توییتر نوشته : «برای مردم ایران و همه دغدغه‌هایش می‌خوانم و تا ابد صدای محرومان و همین مردم خواهم ماند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سلام و عرض و ادب
    قطعا محسن این مطلب رو نمیخونه ولی اگ یه درصدم خوتده باشه باید ازس تشکر کنم و بهش باید گف اجرت با مولا علی ۔ چون میدونم ارادت خاصی ب مولا علی داره ۔ اقای چاووشی خدا شمارو سلامت نگه داره ۔ بخدا اگ مسئولین هم هرکدوم فقط ۱۰درصد شما پاپبش میذاشتن بخدا کسی شرمنده زن و بچش نمیشد ۔ادامه بده ب حق علی موفق باشی
    مولا علی یارت مرد بزرگ

  • درد کشیده

    سلام اقای چاوشی انشالله همیشه خوب باشین نمیدونم از چه طریقی پیامم به دستتون برسون ۲۹ سالمه دوست شوهرم چکاش و دزدید و فرار کرد و شوهرم گوشه زندانه بچه م درد به درد درد میکشه از نبود پدرش دست به دامان همه شدم ولی هرجا میرم به در بسته میخورم شوهر خودش تحصیل کرده هست و با فهم بخدااا قسم همه جا رفتم به همه درهای بسته خوردم یا از ی خانم درخواستای نابجا میکنن برا کمک هرچی داشتم فروختم الان چندین ماهه خونه مردم خونه مردم خودم و بچم هستم تو یه اتاق همه سرمایه و زندگیمون به باد رفت و بازم میگم توکل بخدا امیدم اینه که این پیام به دستتون برسه

  • ناشناس

    سلام پدرم ۱۷ سال بخاطر نداشتن دیه زندان هست لطفا کمکم کنید

  • ناشناس

    تنها زندانی کرمان که ۱۷ سال زندان هست وتوان پرداخت دیه نداره و۲۰۰تومن کم دا رد پدر من هست شما رو به خدا کمک کنید

  • ناشناس

    کمک.کنید

  • ناشناس

    باسلام لطفا پیج آرتا رو به محسن چاووشی معرفی کنید بیماری smaداره هزینه داروش 2/5میلیون دلاره

  • سید علی موسوی

    فقط میتونم بگم با همین فرمون برو جلو….ناشناس و گمنام کمک هاتو انجام بده….یا علی

  • ناشناس

    سلام آقای چاوشی عزیزمن تعریف انسان دوستانه شما رو خیلی شنیدم ازتون درخواست کمک دارم برادرم متولد ۷۶ در خدمت سربازی در حین خدمت دوست ش تفنگش رو برمی داره وبا هاش بازی می کنه داداشم می گه تفنگ روبده خطرناکه اون تفنگ رو می ده به داداشم داداشم می گه تیر توش نیست اون می گه نه اطمینان بهش می ده که چیزی توش نیست اونم میشینه که تفنگ رو درست کنه دستش رو ماشه می ره ودوستی رو می کشه الان دادگاه رای داده ۶۰۰ میلیون دیه داده با دو سال زندان تو رو خدا بما کمک کنید پدرو مادر م پیرن این خرج خانواده‌ام رو می ده زیر پوشش کمیته امداد تورو خدا تورو قسمت میدم موهای مادرت کمکمون کن برادرم خیلی بچه است

  • سحرجون

    خیلی کارشون عالیه اونم تو این دوره و زمونه خدا خیرشون بده

  • ش ف

    سلام آقای چاوشی .اسم آدمای خیری مثل شما رو خیلی شنیدم .مادر ی هستم 45ساله با سه بچه شو هرم مر یضی خون داره که واقعا توانای مارو نداره ویه پسر 21,ساله که خرج خانواده بر عهدش که از راه کارگری کم و بیش بهمون خرج میده الان پسرم 4ماه برا کار رفته عراق که دو گرم گل همراهش بوده گر فتنش و 6ماه زندان بهش دادن و 180میلیون جر یمه بجز خدا هیچ حامی ندارم خواهش می کنم یه مادر درمانده هستم که نمیدانم چکار کنم اگه میشه به خاطر رضای خدا کمکمون کنید تا آخر عمرم دعا کوتان هستم

  • ناشناس

    سلام آقای چاوشی انشالله همیشه موفق باشیدو تنتون سالم من یه درخواستی دارم شوهرم زندانه بخاطر چک کشیدن واسه کسی دیگه تاوان پس میده یه بچه ۱۸ ماهه ارم توان هیچی ندارم واسش بخرم وضع خانواده هامون بدترن تو رو جان عزیزت بهمون کمک کن