کد مطلب: ۴۷۴۰۷۸

دبیر اتاق مشترک ایران و کره جنوبی پاسخ داد:

تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران و کره شمالی واقعیت دارد؟

تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران و کره شمالی واقعیت دارد؟

دبیر اتاق مشترک ایران و کره جنوبی می‌گوید: قرار است کمیته مشترک بازرگانی ایران و کره شمالی تشکیل شود اما اقتصاد کره شمالی ضعیف است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز حمید زابودم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که کمیته مشترک بازرگانی ایران و کره شمالی تشکیل می‌شود. همین خبر واکنش‌هایی را در فضای مجازی به همراه داشت؛ چرا که تحریم‌ها علیه کره شمالی وضعیت اقتصادی این کشور را ضعیف کرد. حال براساس آمارها 85 درصد صادرات کره شمالی به چین است. از جمله مهم‌ترین واردات آن هم محصولات نفتی و زغال‌سنگ، حبوبات و برخی تجهیزات ماشینی هستند که 90 درصد آن‌ها را هم لاجرم از چین وارد می‌کند. آیا با توجه به اقتصاد ضعیف این کشور تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران و کره شمالی واقعیت دارد؟

دبیر اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در پاسخ به این پرسش که تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران و کره شمالی چقدر جدی است؟ به تجارت‌نیوز گفت: اقتصاد کره شمالی ضعیف است. مگر اینکه بخواهیم در واردات مواد معدنی کره شمالی به کشور اقدامی انجام دهیم که این موضوع هم برای فعالان اقتصادی مقرون به صرفه نیست؛ این در حالی است که قرار شده کمیته مشترک بازرگانی ایران و کره شمالی تشکیل شود.

پویا فیروزی افزود: باید در آینده دید که روند مراودات اقتصادی چه سمت و سویی به خود خواهد گرفت. به طور کلی اما ما باید براساس منافع مشترک کشورها مراودات اقتصادی داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مورچه چیه که کله پاچه اش باشه؟؟؟
    موزامبیک بهتره