کد مطلب: ۵۵۸۶۷۳

کمیجانی، رئیس کل بانک مرکزی شد

کمیجانی، رئیس کل بانک مرکزی شد

رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که سرپرست کنونی بانک مرکزی، به عنوان رئیس کل این نهاد سیاست‌گذار منصوب شده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود واعظی، امروز در جمع خبرنگاران از انتصاب اکبر کمیجانی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی خبر داد.

وی در حاشیه هیات دولت، درباره انتخاب رئیس بانک مرکزی، گفت: در جلسه امروز هیات دولت کمیجانی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد؛ یک ماه از دولت مانده است می‌توانستیم سرپرست بگذاریم، اما ما براساس اساس نامه بانک مرکزی عمل کردیم.

وی افزود: طبق اساس نامه اگر رئیس کل بانک مرکزی نتواند به فعالیت خود ادامه دهد، ظرف یک ماه قائم مقام می‌تواند اداره کند، اما بعد از یک ماه باید رئیس بانک مرکزی تعیین شود و هیچ جایی برای سرپرستی وجود ندارد.

واعظی بیان کرد: معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری گفت که براساس قانون خاص بانک مرکزی باید عمل کنیم و وقتی جایی برای سرپرستی مشخص نشده است، باید براساس همان عمل شود؛ دولت سیزدهم، رئیس بانک مرکزی خود را معرفی می‌کند، اما آقای کمیجانی که سال‌ها در بانک مرکزی قائم مقام بودند امروز به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شدند ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

بعد از تایید صلاحیت عبدالناصر همتی توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات، او از سمت خود برکنار و کمیجانی به عنوان سرپرست بانک مرکزی منصوب شد.

خبرها در این مورد جسته و گریخته مطرح می‌شد تا اینکه در نهایت همتی در پیام‌رسان کلاب‌هاوس درباره جابه‌جایی خود گفت: «با آقای رئیس‌جمهور صحبت کردم و ایشان معتقد بودند که حضور من در صحنه انتخابات تا آخر می‌تواند بر روی نظام پولی و بانکی کشور تاثیر داشته باشد. البته من نظرم این بود حضور من در انتخابات تاثیری بر نظام پولی و بانکی کشور ندارد اما از تصمیم رئیس‌جمهور هم خبر ندارم. شنیدم ایشان با تعدادی از اقتصاددانان برای پست رئیس کلی بانک مرکزی صحبت کرده‌اند.»

در نهایت نهم خرداد به جای عبدالناصر همتی، اکبر کمیجانی قائم مقام وقت بانک مرکزی در جلسه هیات دولت شرکت کرد.

اخبار از جایگزینی همتی در بانک مرکزی از بین اکبر کمیجانی و سید حمید پورمحمدی خبر می‌دادند و در نهایت این کمیجانی بود که به عنوان سرپرست و در نهایت رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد ( ۵۵آنلاین ).

آخرین اخبار حوزه بانک را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.