کد مطلب: ۳۱۹۲۶۲

در سال مالی ۲۰۱۸؛

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ۴ میلیارد دلار جریمه دریافت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ۴ میلیارد دلار جریمه دریافت کرد

در سال مالی ۲۰۱۸، بخش اجراییات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از ۸۲۱ پرونده ۳.۹۴۵ میلیارد دلار جریمه و غرامت دریافت کرده است.

طبق گزارش سالیانه جدید، در سال مالی ۲۰۱۸، بخش اجراییات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از ۸۲۱ پرونده ۳.۹۴۵ میلیارد دلار جریمه و غرامت دریافت کرده است.

به گزارش تجارت‌‌نیوز،این میزان نشان‌دهنده افزایش اندک فعالیت‌های این کمیسیون است؛ در سال مالی ۲۰۱۷ بخش اجراییات کمیسیون، از ۷۵۴ پرونده، ۳.۷ میلیارد دلار جریمه دریافت کرده بود.

رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، جی کلایتون، در بیانیه‌ای گفت: بخش اجراییات در تلاش‌های خود برای اجرای بد قانون و جبران خسارت‌های وارده به سرمایه‌گذاران به شدت موفق بوده است و به موفقیت خود ادامه خواهد داد.

اما در گزارش جدید این سازمان تایید شد که مقدار بزرگ و قابل‌توجهی از غرامت‌ها، تنها از یک پرونده به دست آمده است که این کمیسیون تنها بخشی ز سرمایه‌های بازگشت داده شده را دریافت کرده است.

در ماه سپتامبر، شرکت نفت برزیلی پترولیو برازیلیرو، توافق کرد که بابت خاتمه دادن به پروند رشوه خارجی، ۸۵۳ میلیون دلار جریمه و ۹۳۳ میلیون دلار هم غرامت پرداخت کند. در صورتی که شرکت غرامت خود را کاملا به طرف‌های تعیین شده پرداخت کند، ۸۵.۳ میلیون دلار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار پرداخت خواهد شد.

در سال مالی ۲۰۱۸ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ۷۹۴ میلیون دلار را به سرمایه‌گذاران آسیب‌دیده بازگرداند که نسبت به میزان ۱.۰۷ میلیارد دلار سال ۲۰۱۷، کاهش داشته است.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.