خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۳۲۱۹

کنترل بازار ارز با ابزارهای جدید

کنترل بازار ارز با ابزارهای جدید

ابزارهای جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران امنیت بیشتری داشته باشند و امنیت در مبادله کالا و داد وستد افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ابزارهای جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران امنیت بیشتری داشته باشند و امنیت در مبادله کالا و داد وستد افزایش یابد.

غلامرضا مرحبا، عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی درباره ابزار‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز گفت: ابزار‌های بانک مرکزی سبب می‌شود هم سوداگری غیرقانونی تحت کنترل در آید و هم به سرمایه‌گذاران امنیت خاطر بخشیده شود.

وی در ادامه اضافه کرد: احساس امنیت سبب می‌شود تا سپرده‌ها وارد سیستم بانکی شود و در یک نظام مولد به چرخش در آید. ضمن اینکه به هر حال سوداگری زیرزمینی و غیرقانونی در رابطه با سکه و ارز که هراز چندگاهی در اقتصاد کشوربه منشاء اثرات منفی و مخرب اقتصادی تبدیل می‌شود، مورد کنترل قرار می‌گیرد.

عضو ناظر مجلس بر شورای پول و اعتبار در این خصوص یادآور شد: اقدامات صورت گرفته (ابزار‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز) به طور کلی مثبت ارزیابی می‌شود، اما به دلیل جدید بودن این حرکات تمام زوایا در نظر گرفته نشده و ناکافی است.

نماینده مردم آستارا در این رابطه اظهار داشت: مهمترین مشکل آن است که مردم هنوز آشنایی لازم با این ابزار‌ها را ندارند و متاسفانه تبلیغ مناسبی هم انجام نگرفته و اطلاع رسانی کافی از سوی رسانه‌ها نشده است. چنین کار‌هایی نیاز به آموزش دارد، زیرا چنانچه این ابزار‌ها تحت تاثیر آموزش به اندازه کافی جای خود را در سبد سرمایه گذاری خانواده‌های ایرانی و گروهی که سرمایه‌ای در اختیار دارند، پیدا کند اثر مثبت و خوبی برجای خواهد گذاشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: روشن است بدون آموزش، قرار گرفتن ابزار‌ها در مکان مناسب خود، استفاده درست از آن بسیار زمانبر خواهد بود و این به صرفه نیست. البته تا همین قسمت کارهم (معرفی ابزار‌های بانک مرکزی) اقدام مثبتی به حساب می‌آید.

مرحبا درباره افزایش سقف تسهیلات و حواله جات ارزی به تجار تصریح کرد: چندین برابر مقدار اعلام شده در نیما، عرضه ارز انجام می‌شود، بنابراین کمبودی در این زمینه وجود ندارد. دلیل مشاهده تغییرات سوال برانگیز در قیمت ارز کمبود آن نیست و باید در جای دیگری آن را جستجو کرد.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.