کد مطلب: ۶۹۶۳۲۵

هفته آینده سرعت اینترنت کندتر می شود؟/ مرگ تدریجی فروش اینستاگرامی

هفته آینده سرعت اینترنت کندتر می شود؟/ مرگ تدریجی فروش اینستاگرامی

وزیر ارتباطات از آخرین وضعیت اینترنت کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این اینترنت قرار است هفته آینده با حضور وزرا رونمایی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت اینترنت کودک و نوجوان گفت: این اینترنت قرار است هفته آینده با حضور وزرا رونمایی شود.

ایسنا نوشت، عیسی زارع پور امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه تهیه فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ برای صدا و سیما مذاکراتی را شروع کرده ایم و امیدواریم با همکاری آنان به تفاهم مشترکی برسیم.

وی افزود: در پنج سال گذشته اتفاقی در تعرفه اپراتور‌ها رخ نداده و تنها مسئله‌ای هم که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد، این بود که یکی از بسته‌ها حذف شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر منابع مالی برای اپراتورها فراهم نشود این صنعت نمی تواند توسعه پیدا کند گفت: ما بر مدلی کار می‌کنیم که در عین حال که توسعه اتفاق بیفتد مشکلی جدی هم برای کاربران ایجاد نشود.

وی در ادامه سخنانش گفت: در زمینه فیبر نوری همه کشورها به سمت توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها حرکت می کنند و حتی بعضی از کشور‌ها تا ۲۰ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند، اما ۵G هم اگر فیبرنوری توسعه پیدا نکند به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

پاسخ زارع پور درباره اختلال اینستاگرام

به نقل از مهر، عیسی‌ زارع‌پور در خصوص اختلال شبکه اجتماعی اینستاگرام در چند روز اخیر خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم هیچ سیاست جدیدی در مورد پلتفرم‌های پرکاربرد خارجی اتخاذ نشده است و هر اتفاقی که می افتد مربوط به تصمیمات گذشته است و باید بازنگری شود.

در مورد اینستاگرام ما برای اینکه کیفیت سرویس‌ها را تضمین کنیم از لینک‌های پیر شده(اختصاصی) استفاده می‌کنیم. بنابراین اگر آن لینک قطع شود آن پلتفرم دچار اختلال می‌شود.

به نقل از دیجیاتو ، پادرو با اعلام اینکه اختلالات اینترنتی در مردادماه امسال تاثیر قابل توجهی بر کاهش فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی گذاشته، از کاهش بازدید ۳۵ درصدی و کاهش فروش تا ۵۰ درصدی این فروشگاه‌ها خبر داده است.

پادرو به عنوان ابزاری هوشمند در حوزه فروش و ارسال سفارش‌های آنلاین، در گزارشی کوتاه اعلام کرده اختلالات اینترنت در مردادماه ۱۴۰۱ منجر شده تا فروشگاه‌های اینستاگرامی تا ۳۵ درصد از بازدید و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد فروش خود از طریق اینستاگرام را از دست بدهند.

اختلالات اینترنت و آسیب به بدنه فروش

این اطلاعات با مقایسه آمار و ارقام ارائه شده از سوی فروشگاه‌ساز اینستاگرامی پادروشاپ در دو ماه تیر و مرداد ۱۴۰۱ به‌دست آمده است.

نکته قابل توجه در بررسی این آمارها تناقضی است که افزایش تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی با کاهش میزان فروش دارد.

بر همین اساس علی‌رغم رشد ۲۵ درصدی تعداد فروشندگان فعال در پلتفرم پادروشاپ، در مرداد مجموع فروش انجام شده توسط فروشندگان در پادرو فقط ۱۰ درصد رشد کرده است.

کاهش کیفیت و سرعت اینترنت و از سویی دیگر اختلالاتی که در این حوزه ایجاد شد به طور قطع بر کاهش فروش اینستاگرامی اثرگذار بوده است.

اما قرار دادن این تحلیل پادرو، کنار کاهش قدرت خرید مردم و افزایش تورم پازل چرایی کاهش فروش اینترنتی را کامل خواهد کرد.

محصولاتی که در فروشگاه‌های اینترنتی و به ویژه در جایی مثل اینستاگرام به فروش می‌رسند کمتر درگروه کالاهای اساسی و ضروری قرار می‌گیرند.

باید گفت در شرایطی که مشکلات معیشتی و آسیب‌های اقتصادی حاصل از تورم سفره خانواده‌ها را کوچک‌تر می‌کند، حذف خریدهای غیرضروری در اولین فرصت شکل می‌گیرد.

اما مقایسه بازدید از این فروشگاه‌ها با یک ماه قبل، احتمالا ارتباط قابل توجهی با مشکلات معیشتی نخواهد داشت و میتوان ادعا کرد این موضوع به طور مستقیم حاصل کاهش امکان دسترسی به اینستاگرام است.

کاهش ۳۵ درصدی بازدید از فروشگاه‌های اینستاگرامی

پادرو در بخش دیگری از توضیحات خود اعلام کرده با بررسی تک به تک ۱۰ فروشگاه برتر در تیرماه و مقایسه بازدید همان فروشگاه‌ها در مردادماه، بازدید آن‌ها تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

نکته قابل توجه این است که این کاهش علی‌رغم افزایش فعالیت‌های بازاریابی این فروشگاه‌ها از ابتدای مرداد هم‌زمان با شروع اختلالات اینترنت بوده است.

پادرو اعلام کرده در تیرماه حدود ۳۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی از خدمات پادروشاپ استفاده می‌کردند که این رقم در مرداد ماه به بیش از ۳۶ هزار فروشگاه‌ افزایش یافته است.

در حال حاضر هم ۴۰۰ هزار فروشگاه فعال ایرانی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و معیشت‌شان از طریق این پلتفرم تامین می‌شود.

حالا با توجه به افزایش قابل توجه مشکلات معیشتی و در شرایطی که کسب‌وکارهای کوچک پنجره فروش محصول خود را در اینستاگرام ساخته و ایجاد کرده‌اند؛ کاهش امکان دسترسی به این پلتفرم زنگ خطری جدی است.

این زنگ خطر نه تنها برای حوزه فروش آنلاین که در مسیر تکنولوژی توسعه یافته جدی است، بلکه منجر به افزایش چالش‌های معیشتی نیز خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.