کد مطلب: ۶۰۸۳۹۷

کیت ایرانی تشخیص اُمیکرون توزیع شد

کیت ایرانی تشخیص اُمیکرون توزیع شد

بیگلری گفت: کیت ویژه تشخیص اُمیکرون در انستیتو پاستور طراحی و در آزمایشگاه‌های کووید ۱۹ کشور توزیع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت بهداشت، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: امروز اولین مورد واریانت امیکرون به روش توالی یابی در انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شیوع واریانت امیکرون در تعدادی از کشورهای جهان، آزمایشگاه مرجع کووید ۱۹ در انستیتو پاستور ایران کیت ویژه تشخیصی این واریانت را طراحی و در بین تعدادی از آزمایشگاه های منتخب شبکه ملی آزمایشگاه های کووید ۱۹ کشور که شامل بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه است، توزیع کرد.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: بعد از دریافت نمونه های مشکوک، کار توالی یابی را انجام شد که امروز صبح اولین مورد واریانت امیکرون به روش توالی یابی در انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفت. با توجه به تایید این موضوع امیدواریم که با رعایت شیوه نامه ها و تدوین سیاست های صحیح بتوانیم شاهد آن باشیم که با توجه به حجم بسیار خوب واکسیناسیونی که در کشورصورت گرفته است با این واریانت به صورت جدی مقابله خوبی شود.

بیگلری بیان کرد: مهمترین نکته در بحث مقابله با واریانت امیکرون استفاده از ماسک بوده زیرا انتقال این واریانت بسیار بیشتر از موارد دیگر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مثل واکسن برکت????