کد مطلب: ۱۷۹۳۷۳

کیفیت آب تهران مطابق با استاندارد جهانی

کیفیت آب تهران مطابق با استاندارد جهانی

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب تهران بیان کرد که بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی از آب آشامیدنی سالم، می‌توان گفت که آبی که درحال حاضر در شهر تهران توزیع می‌شود، مطابق با استانداردهای ۱۰۵۳ است.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی از آب آشامیدنی سالم، می‌توان گفت که آبی که درحال حاضر در شهر تهران توزیع می‌شود، مطابق با استانداردهای ۱۰۵۳ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهتاب باغبان امروز در نشست شترک شورای اسلامی شهر تهران با شرکت آبفا تهران در خصوص وضعیت کیفیت آب استان تهران گفت: آب آشامیدنی سالم در تعریف جهانی این گونه است که اگر چی‌اچ آب از ۸ کمتر باشد و کلر آن بین نیم تا ۰.۸ درصد و کدورت نیز از یک کمتر باشد و بعد از نیم ساعت زمان تماس، کلر نیم تا ۰.۸ درصد بماند، ۹۹.۹۹ درصد از آن آب‌ها کسر و با اطمینان می‌توان از آن آب استفاده کرد.

وی ادامه داد: تمام سیستم‌های آنلاین آزمایشگاه‌های بررسی کیفیت آب تهران بر اساس همین شاخص تعریف شده‌اند و باید گفت که آب تهران از سطح پایداری بسیار مناسبی برخوردار است.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت آب استان تهران گفت: بعد از اینکه طرح سلامت غرب تهران به اجرا درآمد، تمام مناطق تهران به لحاظ کیفیت در حد استاندارد ۱۰۵۳ و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

به گفته باغبان شرکت فاضلاب تهران برای اینکه بتواند کیفیت را به صورت لحظه به لحظه رصد کند، علاوه بر ۶۰ آزمایشگاه تخصصی تنها در شهر تهران حدود ۳۱۳ سیستم آنلاین در استان تهران دارد که موجب می‌شود کیفیت آب در تمام لحظات پایش شود.

وی با بیان اینکه کیفیت آب بعد از بررسی در آزمایشگاه زمانی‌که در شبکه توزیع نیز قرار گرفت، توسط سیستم‌های آنلاین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: ۱۲۵ پارامتر در استاندارد ۱۰۵۳ وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب نیز تمام این پارامترها را برای ارزیابی آب در نظر می‌گیرد و باید گفت که بیش از ۹۳ درصد کار ارزیابی در تهران به‌صورت سیستماتیک صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.