کد مطلب: ۷۶۱۵۵۴

توافق ایران و عراق برای گذرنامه ویژه اربعین

توافق ایران و عراق برای گذرنامه ویژه اربعین

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد که از ویژگی‌های آن، ارزان بودن قیمت و سرعت چاپ و تحویل آن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید مجید میراحمدی امروز در حاشیه برگزاری دومین کارگروه مشترک همکاری‌های امنیتی بین 2 کشور ایران و عراق که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در این کارگروه مشترک قرار شد در استان‌های مرزی کشور، قرارگاهی ذیل قرارگاه عملیاتی مشترک در موضوع اربعین بین دو کشور مشترک تشکیل می‌شود تا از بروز ناهماهنگی‌های گذشته جلوگیری شود.

وی افزود: عبور زائران حسینی (ع) از مرز چذابه هم اکنون ممنوع است اما توافق شد که زائران ایرانی متقاضی عبور از این مرز، بتوانند به کشور عراق عازم شوند.

میراحمدی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این کارگروه موضوع گذرنامه‌هایی بودکه اعتبار آنها تمام شده و بنا شد این گذرنامه‌ها تنها برای سفر اربعین حسینی(ع) دارای اعتبار باشد همچنین با طرف عراقی بر سر تهیه گذرنامه‌ای ویژه اربعین حسینی(ع) توافق شد که از ویژگی‌های آن، ارزان بودن قیمت و سرعت چاپ و تحویل آن است.

معاون وزیر کشور اظهارکرد: همچنین موافقت شد تا زائران پاکستانی بتوانند از مسیر ایران به صورت کاروانی از مرزهای مشخصی که بعدا اعلام خواهد شد وارد کشور عراق شوند چرا که زائران پاکستانی تاکنون امکان ورود به کشور عراق را از مرز زمینی نداشتند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در این کارگروه پیگیری شد موضوع مسیر ریلی بین ایران و عراق در زمان زیارت اربعین حسینی(ع) بود که طبق توافق وزارت راه و شهرسازی دو کشور با جدّیت آن را دنبال می‌کنند.

در این نشست دو روزه موضوعاتی در خصوص امنیت مرزها، مقابله با گروه‌های تروریستی، مقابله با جریان قاچاق سلاح و مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است؛ در پایان این نشست امنیتی مشترک که در قالب کمیته‌هایی با موضوعات آموزش، اطلاعات، مرز، جرایم سازمان یافته و مواد مخدر، گذرنامه و اربعین برگزار شد تفاهم نامه ای در 28 بند به امضا رسید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان مشکل مردم ما ویزای اربعیینه؟!