کد مطلب: ۴۵۰۴۴۷

احتمالاتی از آینده قیمت سکه / گرانی سکه ادامه‌ دارد؟

احتمالاتی از آینده قیمت سکه / گرانی سکه ادامه‌ دارد؟

در روزی که دلار بار دیگر به کانال ۱۷ هزار تومانی بازگشت، سکه تمام بهار آزادی نیز با قدرت از مرز ۷ میلیون تومانی عبور کرد. روز شنبه، فلز گرانبهای داخلی ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافت و به بهای ۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت سکه در بازار چقدر است؟ روند قیمت در این بازار چگونه است و چه سیگنال‌هایی برای آینده این بازار قابل مشاهده است؟ آیا احتمال دارد افزایش قیمت سکه ادامه‌دار باشد؟

آن طور که دنیای اقتصاد از بازار سکه روایت کرده است: در روزی که دلار بار دیگر به کانال ۱۷ هزار تومانی بازگشت، سکه تمام بهار آزادی نیز با قدرت از مرز ۷ میلیون تومانی عبور کرد. روز شنبه، فلز گرانبهای داخلی ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافت و به بهای ۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، نقطه مقاومتی بعدی در بازار سکه محدوده ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی است و در صورتی که از آن عبور کند، می‌تواند رشد بیشتری را به ثبت برساند.

برخی از فعالان هم باور داشتند، زمزمه‌های مربوط به بسته‌شدن بازار گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا عامل دیگری بود که موجب شد تقاضا برای خرید سکه در بازار نقدی افزایش پیدا کند. از تاریخ ۲۱ اردیبهشت دامنه نوسانات سکه تمام بهار تحویلی یک روزه به یک درصد محدود شده است. این موضوع از نگاه برخی فعالان می‌تواند منجر به این مساله شود که تقاضای این گروه به بازار آزاد منتقل شود.

با این حال، شاید مهم‌ترین عامل افزایشی در بازار سکه روز شنبه صعودی بود که روز جمعه طلای جهانی تجربه کرد. طلای جهانی روز جمعه روی عدد هزار و ۷۴۲ دلار بسته شد که بیش از ۳۰ دلار بالاتر از نرخی بود که روز پنج‌شنبه سکه‌بازان بازار داخلی معاملات خود را با آن تنظیم کرده بودند.

به این ترتیب، بخش زیادی از رشد سکه را می‌توان ناشی از تحریک قیمت طلا در بازارهای جهانی دانست. در کنار این، به‌هرحال رشد قیمت دلار نیز محرک دیگری بود که معامله‌گران سکه از آن برای بالا بردن قیمت‌ها استفاده کردند.

سکه باز هم رکورد زد

در گزارشی دیگر دنیای اقتصاد نوشته است: بازار سکه دیروز با حمایت دوجانبه نرخ داخلی دلار و جهش قیمت جهانی طلا به رکورد تاریخی دیگری دست یافت. قیمت هر سکه طرح جدید دیروز ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافت و به سطح بی‌سابقه ۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. جهش ۴ درصدی بهای سکه در معاملات شنبه را باید نتیجه افزایش ۸/ ۱ درصدی نرخ دلار در بازار آزاد و همچنین دستیابی اونس جهانی طلا به اوج ۹۰ ماهه قلمداد کرد. البته محدودیت‌های معاملات ارزی هم نقش پررنگی در جدی‌ترین جهش سکه از ۱۱ اسفند داشت.

به نظر می‌رسد فرضیه مهاجرت پول‌ها از تالار سهام به سمت سکه و دلار هواداران بیشتری پیدا کرده است. در صورت تداوم اصلاح بورس می‌توان رکوردهای تازه‌ای را در بازار سکه دید. بحران همه‌گیر کرونا و تلاش بانک‌های مرکزی بزرگ برای تزریق بیشتر پول نیز از محل طلای جهانی حامی سکه است.

صعود اونس به قله ۹۰ ماهه

بهای هر اونس طلای جهانی هفته‌ قبل پس از رشد ۳/ ۲ درصدی به ۱۷۴۳ دلار در هر اونس رسید و به بالاترین سطح، طی ۹۰ ماه اخیر دست یافت. ترس از شکل‌گیری موج دوم کرونا، به‌خصوص در کره‌جنوبی و چین، تقاضای احتیاطی را برای طلا تشدید کرد. آمار منفی از میزان بیکاری در آمریکا، ریزش شدید شاخص خرده‌فروشی (۴/ ۱۶درصد) در ایالات متحده، تهدید ترامپ به قطع روابط تجاری با چین به همراه مصاحبه رئیس فدرال رزرو در مورد درخواست منابع مالی بیشتر در کنار مذاکرات دموکرات‌ها برای تزریق ۳تریلیون دلار به اقتصاد آمریکا را می‌توان در زمره عواملی دانست که به رشد بیشتر طلا در این هفته کمک کرد به‌طوری که آمار مناسب در مورد اقتصاد چین هم نتوانست تمایل سرمایه‌گذاران را به این فلز گرانبها به عنوان یک دارایی کم ریسک کم کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میره بالا

    • ناهید

      ممکن هست دلیل بالا رفتن را بگویید

  • علی

    هنوز کفتر بازی شرفش از سکه بازی بیشتره خاک دو دستی توسرتون

  • ناشناس

    کی میاد پایین؟!

  • ناشناس

    سرمایه بدون ریسک ۳هزار ساله باارزشترین اشیا برای انسانها است حمله به سوی سکه

  • سلیمی

    مسئولین خبر دارن دیگه الحمداالله
    اصلا براشون مهم نیست ، مردمی که سرمایه ای ندارن روز به روز دارن فقیرتر میشن

  • سعید

    با نظر مردم چکار دارید

  • ناشناس

    بجای پول کاغذی بی رزش که مردم را بیچاره وفقیتر میکنه سکه نقره بود داری هر کس حفظ میشد