کد مطلب: ۲۵۵۱۸۴

گرانی لبنیات بازهم قبل از دریافت مجوز

گرانی لبنیات بازهم قبل از دریافت مجوز

صنایع لبنی مانند گذشته و قبل از آنکه مجوز بگیرند، قیمت محصولات‌شان را افزایش داده‌اند. در این میان از دستگاه‌های نظارتی که فقط اعلام کرده‌اند «افزایش قیمت‌ها تخلف است»، برای برخورد خبری نیست و صنایع قیمت‌هایشان را به حالت قبل برنگردانده‌اند.

کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی طی هفته‌های گذشته نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی، برندهای مختلف تولیدکننده این محصولات، قیمت انواع لبنیات را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته رجبی، قیمت کره ۱۰۰ گرمی از ۳۵۰۰ به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته و پنیر ۴۵۰ گرمی سفید نیز از ۴۲۰۰ به ۴۵۰۰ تومان و شیر کم چرب یک لیتری از ۲۵۰۰ به ۲۷۵۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

در این باره نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان را جویا شدیم که علیرضا رستمی - مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و موادغذایی این سازمان گفت: لبنیات جزو کالاهای گروه یک و مشمول قیمت‌گذاری است و هیچ گونه مصوبه‌ای برای تغییر قیمت این محصولات ابلاغ نکرده‌ایم.

طبق اعلام این مسئول سازمان حمایت، افزایش قیمت محصولات لبنی طی روزهای گذشته بدون مجوز و غیرقانونی بوده و در این راستا با متخلفان برخورد کرده‌ایم.

اما با وجود این اظهارات و محرز شدن تخلف صنایع لبنی در خصوص افزایش بدون مجوز قیمت محصولات، نه تنها کارخانه‌ها قیمت‌های غیرقانونی خود را به حالت سابق باز نگردانده‌اند، بلکه در این زمینه از پاسخگویی و توضیح خودداری می‌کنند.

البته کارخانه‌های لبنی سابق بر این نیز همین رویه را داشته‌اند و ابتدا قیمت محصولات‌شان را بالا می‌بردند و پس از آن مجوزش را دریافت می‌کنند و تکرار تخلف آنها یعنی این‌که برخورد مناسبی با آنها طی ماه‌ها و سال‌های گذشته صورت نگرفته است.

همچنین باید یادآور شد که قیمت شیرخام به عنوان تشکیل دهنده ۷۰ درصد از هزینه‌ تولید لبنیات ثبات بوده و تغییری نکرده است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.