کد مطلب: ۵۳۰۲۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش تقاضای میوه/ محدودیت تقاضا در میوه فروشی به پیاز و سیب زمینی

کاهش تقاضای میوه/ محدودیت تقاضا در میوه فروشی به پیاز و سیب زمینی

میوه فروشان می‌گویند گرانی میوه باعث شده که مردم اقلام ضروری همچون پیاز و سیب‌زمینی را بیشتر بخرند! نایب رئیس اتحادیه بارفروشان می‌گوید: میوه فروشان به اندازه مصرف مردم میوه می‌برند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فروشندگان میوه می‌گویند مردم به خاطر گرانی میوه نمی‌خرند و ما هم مجبور هستیم به جای چند کامیون میوه به اندازه حداقل نیاز روزانه مشتریان میوه بیاوریم و برخی دیگر معتقدند با افزایش قیمت‌ها، این روزها اقلام ضروری همچون پیاز و سیب‌زمینی بیشتر فروش می‌رود!

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان اما می‌گوید: میوه زیاد و ارزان شده است و آنقدر حجم میوه در میادین زیاد است که بار روی دست بارفروشان مانده است.

حسن صابری در واکنش به افزایش قیمت میوه به تجارت‌نیوز می‌گوید: هوا گرم شده است و دیگر کسی سیب و پرتقال نمی‌خرد اما افزایش قیمت درباره تمامی انواع میوه عمومیت ندارد و این موضوعی است که رسانه‌ها می‌گویند اما میوه در میدان گران نیست.

این در حالی است که اسفند ماه سال گذشته اکبر یاوری، عضو هیات مدیره بارفروشان گفته بود: « میوه روی دست بارفروشان ماند. بیش از پنج هزار تن میوه در میدان موجود است و کسی هم میوه نمی‌خرد.»

چقدر میوه برگشت می‌خورد؟

با این وجود به گفته صابری، دیگر برگشت میوه از مغازه به سمت میدان مرکزی وجود ندارد و میوه‌فروشان به اندازه مصرف مردم میوه می‌برند.

او ادامه داد: در چند سال گذشته میوه‌ها را با سه کامیون می‌بردند اما حالا براساس مصرف‌شان می‌برند و مصرف برخی فروشندگان کوچک حتی به ۵۰ عدد در روز هم می‌رسد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه بارفروشان، در حال حاضر به دلیل تعطیلی مراسم‌ عروسی و میهمانی بسیاری از میوه‌های موجود در میادین فروش نرفته و فاسد می‌شود و بیشتر میوه‌هایی که در انبار هست دور ریز شده‌اند!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام آون وقت که مردم میوه نیاز دارند به مردم دولا پهنا به مردم میدهید و رحم. ندارید حالا هم بذارید بگنده چرا مردم همش اذیت بشوند خدا هم تو گران فروش میذاره

  • ناشناس

    دورمیرزیدارزان نمدهیدکه همه بتونن بخرن .خداازتون نگذره.بخدچندماهه نتونستم میوه بخرم .

  • ناشناس

    تو را خدا قیمت را کاهش بدید تا مردم بخرند این چه بلایی هست که سر مردم میارید مردم خقدرت خرید میوه را هم ندارند

  • ناشناس

    سلام اگرواقعامیدان ارزان‌است چرامغازه دارهاگران می گویندمردم میوه می خواهندولی توان خریدندارند.مدیریت بافکردرست وآینده گری درست خیلی خیلی مهم است واقعابه فکرمردم باشیدمطمئن باشیدبعضی درحسرت خوردن میوه هستندکمی فکرکنیم خداوندهم خوشحال می شودبه فکرمردم باشید

  • ناشناس

    تا کی ملت ایران باید از ابتدایی ترین نیاز یک انسان که خوراک و پوشاک و مسکن هست محروم باشند…. تا کی؟!

  • ناشناس

    وقتی میوه رو گرون میدن همین میشه دیگه حقشونه دلم خنک شد میوه ها شون خراب شده اه مردم خدا جای حق نشسته بخدا

  • ناشناس

    الهی که خدا زندگیشون خراب کن به جای میوه آخه که چقدر خوشحالم خراب میشع زمانی که گران میوه دست مردم میدان جیب مردم خالی میکردن خوشحال بود خدا میدونی چه خانواده های هستن که رنگ میوه را ندیدن بیچارها

  • دانش آموز

    یعنی حاظرندمیوه هاشان خراب بشه ولی ارزان نفروشن خدایاحقشونه

  • ناشناس

    به درک که مونده رودستشون وقتی بچه های ما معنی گرونی نمی‌دونن.واز ما می‌خوان که میوه بخریم گوشت بخریم وما خواسته های به حقشون نتوانیم تأمین کنیم.عاجز هستیم .وقتی بچه ای به خاطر خوردنی گریه کنه وپدر مادر نتونه براش بخره .دردی ازش بالاتر هست.خدا ازتون نگذره به حق این ماه عزیز .که مردم گرفتار .وبچه ها در حسرت بزرگ میشن

  • برهان

    این از آه دل کودک معصومی است که بدلیل گرانی میوه شب عید حسرت میوه را به دل برد. آه مظلوم که چه کارها نمیکنه… کاشکی تمام کالاها همینطور بشه.. خداراشکر دیشب تلویزیون مرغ را نشان داد که تقاضا کمتر از عرضه هست.. کاش کسانی که می‌توانند میوه و گوشت و مرغ بخرند.. بخاطر کسانی که نمی‌توانند بخرند چند ماهی همدردی می‌کردند و خرید را حرام می‌کردند.. آنوقت دلالان و گرانفروشان هرچه تا بحال خون مردم را به شیشه کرده بودند. از دماغشان بیرون می‌آمد. و دل مردم خنک میشد…