خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۴۴۶۳

گردآوری گزیده اشعار نوذر پرنگ

گردآوری گزیده اشعار نوذر پرنگ

گزیده‌ای از اشعار نوذر پرنگ در قالب مجموعه گزینه اشعار نشر مروارید منتشر شد.<br /> ‌

نشر مروارید مجموعه گزیده اشعار نوذر پرنگ را به کوشش ولی‌الله درودیان منتشر کرد. در این کتاب بخشی‌هایی از سروده‌های نیمایی، چهارپاره‌ها، مثنوی‌ها، غزل‌ها و تصنیف‌های این شاعر گردآوری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کتاب همچنین در بخش نخست خود در پاسداشت این شاعر مقالاتی از ولی‌الله درودیان، منوچهر آتشی، سید علی موسوی گرمارودی، کامیار عابدی، محمدرضا روزبه و چند نقد و نظر بر آشعار او به قلم بیژن ترقی، عبدالعلی دستغیب، علی رضا طبایی، یدالله عاطفی کرمانشاهی، محسن فرجی، عزت‌الله فولادوند و سهیل محمودی را به همراه دارد.

در بخشی از این کتاب سید علی موسوی گرمارودی درباره اشعار این شاعر می‌نویسد:

غزل نوذر در میان دسته «غزل نو» و عزل امروز است. هر چند شعرهای ناب از مرزهای زمان در می‌گذرد. با اینکه شعر نوذر پرنگ از شعر گذشتگان متمایز است، اما ارادت و انس ژرف او با شعر حافظ، زبان او را با گلچرخی رنگین، به برخی آرایه‌ها و پیرایه‌های زبان حافظ نزدیک کرده است.

یعنی علاوه بر آن که فخامت و استواری و ایهام و نیز تراش آلماس‌گونه که ترکیبات حافظ دارد در شعر او نیز، به تناسب به چشم می‌خورد، اغلب اوزانی که حافظ برای عزل‌های خود انتخاب کرده است؛ و حتی برخی ردیف‌ها و قوافی حافظ، در غزل پرنگ انعکاس یافته است اما یکی از مهمترین دلایلی که زبان پرنگ را به زبان حافظ نزدیک و گاهی شبیه کرده است؛ کاربرد اسطوره‌های واژگانی و یا واژه اسطورههای ساخته و پرداخته حافظ است.

نشر مروارید این کتاب را در ۱۶۸ صفحه با قیمت ۱۷ هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.