خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۵۶۲۶

گردشگري و دگرگوني ديجيتال

گردشگري و دگرگوني ديجيتال

پيشرفت‌هاي سريع ديجيتال نحوه ارتباط ما با يكديگر و چگونگي دريافت اطلاعات را دچار دگرگوني مي‌كند، رفتارهاي ما را تغيير مي‌دهد و ما را به سمت خلاقيت و نوآوري و همچنين رشد و توسعه استراتژي‌هاي پاسخگو و پايدار سوق مي‌دهد.

پيشرفت‌هاي سريع ديجيتال نحوه ارتباط ما با يكديگر و چگونگي دريافت اطلاعات را دچار دگرگوني مي‌كند، رفتارهاي ما را تغيير مي‌دهد و ما را به سمت خلاقيت و نوآوري و همچنين رشد و توسعه استراتژي‌هاي پاسخگو و پايدار سوق مي‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ما بايد بتوانيم تاثيرات فزاينده اقتصادي، محيطي و اجتماعي تكنولوژي و نوآوري را در صنعت گردشگري بهتر درك كنيم اگر مي‌خواهيم در مسير رشد توسعه پايدار باقي بمانيم. از اين جهت «گردشگري و دگرگوني ديجيتال» موضوع مورد توجه روز جهاني جهانگردي امسال است.

ما به خوبي مي‌دانيم كه اگر صنعت‌مان از نظر فناوري اطلاعات و در دنياي ديجيتال به خوبي پيشرفته باشد مي‌توانيم شاهد رشد كارآفريني باشيم، تقويت جوامع بومي را ببينيم و به درستي منابع خود را مديريت كنيم. اكنون فرصت‌هاي بيشتري براي ما فراهم شده است تا بتوانيم بيشتر در مورد دگرگوني ديجيتال بدانيم و با پيشرفت‌هاي تكنولوژيك بيشتري از جمله موضوع كلان داده، هوش مصنوعي، واقعيت افزوده و بسيار موضوعات ديگر آشنا شويم. دگرگوني ديجيتال يك مفهوم انتزاعي است در دنيايي كه اطلاعات و تحليل‌ها مي‌توانند هر كسب و كار و مشتري و ارتباط بين آنها را متحول كنند. كسب و كارهاي صنعت گردشگري دوست دارند هر چيزي را اندازه‌گيري كنند.

پس سوال اين است كه «دگرگوني ديجيتال» چگونه اندازه‌گيري مي‌شود؟ پاسخ‌ها به اين سوال زماني كه از متخصصان گردشگري پرسيده شده متفاوت بوده است و اين تفاوت به نوع نگاه و جايگاه در صنعت بر مي‌گردد. اما همگي يك وجه مشترك داشته‌اند و آن «سرعت سير به سوي بازار هدف» بوده است. و به درستي مي‌توان فهميد كه اين وجه مشترك دغدغه تمام افرادي است كه به نوعي با صنعت گردشگري ارتباط دارند. آنها خواستار دستيابي سريع‌تر نسبت به ديگران به بازار هستند.

فعالان صنعت گردشگري بايد به دقت توجه كنند كه به دوره‌اي رسيده‌ايم كه بايد همگام و همزمان با تحولات دنياي ديجيتال، فعاليت‌ها و خدمات خود را به روز كنيم.

اهميت تغييرات و پيشرفت‌هاي دنياي ديجيتال به قدري زياد است كه سازمان جهاني جهانگردي امسال اين موضوع را به‌طور مستقيم با اهالي اين صنعت در سراسر دنيا در ميان مي‌گذارد تا از اين طريق يادآوري كند كه اگر به زودي خود را با پيشرفت‌هاي فناورانه منطبق نكنيم بايد از دنياي زيباي صنعت گردشگري خداحافظي كنيم. اميدواريم به زودي شاهد اتفاقات بسيار جذاب در حوزه‌هاي مشترك گردشگري و ديجيتال باشيم چنانكه در چند سال اخير فعاليت‌ها در اين عرصه در كشورمان افزايش چشمگيري داشته‌اند.

منبع: روزنامه اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.